A közel százéves Volvo nyélbe ütötte az első, teljesen autonóm logisztikai szolgáltatásra vonatkozó üzletét.

Habár a személyautók régen kikerültek a Volvo Group portfóliójából, a svéd gyártó megkerülhetetlen szereplője maradt a nehezebb súlycsoportnak. A csoport egyik tagja a Volvo Truck, amely többek között regionális közlekedésre alkalmas közepes méretű teherautókat és az építőiparban, bányákban bevethető, nagy teherbírású tehergépkocsikat készít. Ugyan a nagyközönség leginkább a személyszállításban bevethető robotpilóták megjelenését várja, a svédek példája is mutatja, hogy speciálisabb körülmények között sokkal hamarabb találkozhatunk majd a jövő technológiájával.

Nehéz meló, de valakinek ezt is csinálnia kell

A mérföldkőnek nevezett üzlet egy norvég bányavállalkozással köttetett mégpedig egyfajta logistics-as-a-service modellben. A Volvo több teljesen autonóm közlekedésre alkalmas teherautót állít munkába, amelyeknek az lesz a feladata, hogy elhordják a mészkőbányában kitermelt anyagot a nem túl távol lévő berakodó kikötőhöz. Az első ilyen kereskedelmi megállapodás érdekessége, hogy a svédek az elszállított mészkő mennyisége után kapnak pénzt a norvég ügyféltől, azaz utóbbinak semmiféle beruházást nem kell eszközölnie.

Hogy ez a modell a szállító oldaláról is megérje, ahhoz óraműpontossággal működő, stabil megoldásra van szükség. A Volvónál viszont láthatóan bizakodóak, amit megalapozhatott az előzetes tesztek eredménye is. Az erről készült, alább látható rövid reklámfilmből az is kiderül, hogy első körben még felügyelő személyzettel járnak a kamionok, ám a későbbiekben teljesen szabad kezet adnak a technikának.
 

 

A bevezetés nyilvánvalóan nagyban megkönnyíti, hogy egy rendkívül rövid, elzárt, jól modellezhető útszakaszon kell csak elnavigálni a teherautóknak. A nagyjából 5 kilométeres út a két célpont között néhány rövid útszakaszból és két hosszabb alagútból áll, ahová nemigen tévedhetnek vasárnapi hobbisofőrök.

A Volvo Trucks történetében nem a norvégiában bevetett teherautók lesznek az első önjáró munkagépek, mivel ilyen projektek már indultak hulladékgyűjtéssel és cukornádbetakarítással összefüggésben is. A szolgáltatásként igénybe vehető szállítmányozás viszont a maga nemében egyedülálló és jó alapot adhat újabb hasonló üzletek megkötésére.

Cloud & big data

Korallbébiket is terelget a gyilkos őrdrón

A Nagy-korallzátonynál járőröző RangerBot kezdetben a tengericsillagok kordában tartására figyelt. Új változata viszont gondozói szerepet is ellát.
 
A hiperkonvergens infrastruktúrák úgy biztosítják a felhő gyorsaságát és rugalmasságát, hogy a bizalmas adatokat nem kell külső szolgáltatóra bízni. A Cisco Hyperflex all-in-one megoldásába pedig már multi-cloud platformok is integrálhatók.

a melléklet támogatója a Cisco Systems

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.