Élesben is bemutatkozik a Nokia mesterséges intelligenciára épülő videóelemző megoldása, amely a vasúti kereszteződések biztonságának javítását szolgálja. A valós idejű elemzést végző, a gépi látásra és gépi tanulásra épülő technológiának ilyen irányú adaptációjától is azt várják, hogy folyamatosan javuló pontossággal és válaszidővel dolgozik majd, ami a működési hatékonyság és a költségek tekintetében is értékelhető lesz – derül ki a társaság a hét közepén kiadott tájékoztatásából.
A Nokia közleménye szerint a Scene Analytics nevű megoldást első ízben Svájcban vezeti be a münchensteini Baselland Transport AG (BLT). A vállalat illetékes vezetője a bejelentés kapcsán elmondta, hogy a vasúti átjárók köztudottan kockázatos terepnek számítanak mind az vonaton utazók, mind a gyalogosok, a vonatkezelők vagy az autósok szempontjából, így a Nokiával együttműködés újabb védelmi réteget jelent majd ezen a területen.
Egy tavalyi demó a Nokia koncepciójáról:
A Nokia Scene Analytics eszerint a "figyelő szemek" intelligens halmazaként működik, és a videófolyamok valós idejű elemzésével szolgáltat kritikus információkat, hogy sikerüljön megelőzni vagy mérséklni az incidensek hatását. Az MI betanítása a zárt láncú kamerarendszerekből származó adatokon történik, és ezek alapján lesz képes azonosítani a normál történések közepette felmerülő anomáliákat.
Ami biztonságos, az olcsóbb is
A Schweizer Electronicsszal és a BLT-vel közösen megvalósított projekt az első ilyen bevezetés Európában. A Nokia szerint különös jelentőséget ad naki, hogy ezzel már a gyakorlatban is olyan kereszteződésbiztonsági problémákat kezelnek, amelyek a vasúti üzemeltetők prioritásai között szerepelnek. A gyártó ambíciója is affelé mutat, hogy a Scene Analytics kulcsfontosságú részévé váljon a vasúti közlekedés digitalizálásának.
Maga a rendszer a szabványos kamerák nagy részével integrálható, ami a Nokia szerint csökkenti az új hardverek beszerzésének és telepítésének árát és idejét is a vasúti hálózatokon. Ezzel párhuzamosan az állásidő és a késések minimalizálásával javítja az utasoknak nyújtott szolgáltatásokat, gondolva elsősorban a dolog biztonsági vonatkozására: az Európai Unió 2018-as adatai alapján 250 halálos áldozatot és 300 súlyos sérülést jelentettek az akkori 28 tagállam vasúti átjáróiban.
A vasúti balesetek emellett sokba is kerülnek. A 2018-as uniós statisztikájában 3,27 milliárd euró szerepel az áldozatok és súlyos sérültek mellett. Az anyagi kárt, a késésekből származó és környezeti költségeket 393 millió euróra becsülték, ehhez pedig egyéb költségek címen további 142 millió eurót számoltak hozzá. Az MI vezérelte videoelemzések így remélhetőleg az üzemeltetőknek is megtakarítást hoznak, ami pedig ennél is sokkal fontosabb, életeket menthetnek a vasúti kereszteződésekben.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak