A cég egy olyan, kifejezetten oktatási intézményekre fókuszáló platformot hoz létre, amelynek alapvető elemei gyakorlatilag megegyeznek a közösségi hálózat jó másfél évtizeddel ezelőtti verziójával.
Hirdetés
 

Saját farkába harapó kígyóvá lett hasonlatossá a Facebook azzal, hogy a héten bejelentette, egyetemekre és főiskolákra specializált különleges szekciót indít a meglévő közösségi hálózattól némiképpen szeparált módon.

Tanulósarok 

A Facebook Campust egyelőre 30 egyesült államokbeli oktatási intézménnyel közösen indítja útra a cég. A diákok az iskolai emailcímükkel regisztrálhatnak a platformra, amelyen a rendes facebookos adatlapjukhoz képest eltérő információkat adhatnak meg magukról, illetve kaphatnak meg a hálózattól.

A külön fülön elérhető felület az iskolai élettel kapcsolatos hírfolyamot jelenít meg, valamint egy sor hasznos információt és a tanulást könnyítő funkciókat ígér. Például rá lehet keresni az ugyanarra a szemináriumra járó diáktársakra, a szemeszterrel kapcsolatos tudnivalókra, vizsgák és egyéb fontos események időpontjára, helyszínére. Jegyzeteket lehet megosztani, vagy akár csoportos üzenetváltást is lehet kezdeményezni az ugyanabba a körletbe, klubba, csoportba járó többi taggal, függetlenül attól, hogy a résztvevők visszaigazolták-e egymást ismerősként.

A Campuson posztolt tartalom csak az ugyanabba az intézménybe járók számára lesz látható, ugyanakkor a vállalat világossá tette, hogy az itteni aktivitást fel fogja használni fő bevételi forrásánál, azaz a hirdetések elhelyezésénél. Bár a Campus ötlete korábbról ered, a megvalósítást gyorsíthatta a koronavírus megjelenése. Mivel a járvány továbbra is komoly veszélyforrást jelent, így az online kurzusok és kapcsolattartási lehetőség felértékelődött az egyetemek mindennapos életében.

Déjà vu

Aki kicsit is tisztában van a Facebook történetével, annak a fentieket olvasva bizonyára beugrott, hogy ilyesmi már létezett régen. Nem is alaptalanul, hiszen Mark Zuckerberg nagy ötlete az volt, hogy az egyetemi diáktársak számára hoz létre egy kapcsolattartási, információs felületet (ahol az egyik legfontosabb adat az volt, hogy XY éppen jár-e valakivel).

A Harvard Egyetem kollégiumi szobájából 2004-ben elindított TheFacebook egy rövid ideig meg is maradt az egyetemi keretek között. 2006-ban azonban már olyan népszerűségre tett szert a hálózat, hogy a kapuk megnyíltak más felhasználók előtt is. Egy közhellyel élve: a többi már történelem...

Közösség & HR

Tényleg jó ötlet egy 170 kilométeres madzagra emlékeztető okosváros?

Már az idei elő negyedévben belevágnak az 500 milliárd dolláros szaúdi gigaprojektbe, amelynek célja egy egészen futurisztikus új megaváros felépítése lenne.
 
Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.
Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.