A cég egy olyan, kifejezetten oktatási intézményekre fókuszáló platformot hoz létre, amelynek alapvető elemei gyakorlatilag megegyeznek a közösségi hálózat jó másfél évtizeddel ezelőtti verziójával.
Hirdetés
 

Saját farkába harapó kígyóvá lett hasonlatossá a Facebook azzal, hogy a héten bejelentette, egyetemekre és főiskolákra specializált különleges szekciót indít a meglévő közösségi hálózattól némiképpen szeparált módon.

Tanulósarok 

A Facebook Campust egyelőre 30 egyesült államokbeli oktatási intézménnyel közösen indítja útra a cég. A diákok az iskolai emailcímükkel regisztrálhatnak a platformra, amelyen a rendes facebookos adatlapjukhoz képest eltérő információkat adhatnak meg magukról, illetve kaphatnak meg a hálózattól.

A külön fülön elérhető felület az iskolai élettel kapcsolatos hírfolyamot jelenít meg, valamint egy sor hasznos információt és a tanulást könnyítő funkciókat ígér. Például rá lehet keresni az ugyanarra a szemináriumra járó diáktársakra, a szemeszterrel kapcsolatos tudnivalókra, vizsgák és egyéb fontos események időpontjára, helyszínére. Jegyzeteket lehet megosztani, vagy akár csoportos üzenetváltást is lehet kezdeményezni az ugyanabba a körletbe, klubba, csoportba járó többi taggal, függetlenül attól, hogy a résztvevők visszaigazolták-e egymást ismerősként.

Forrás: Facebook

A Campuson posztolt tartalom csak az ugyanabba az intézménybe járók számára lesz látható, ugyanakkor a vállalat világossá tette, hogy az itteni aktivitást fel fogja használni fő bevételi forrásánál, azaz a hirdetések elhelyezésénél. Bár a Campus ötlete korábbról ered, a megvalósítást gyorsíthatta a koronavírus megjelenése. Mivel a járvány továbbra is komoly veszélyforrást jelent, így az online kurzusok és kapcsolattartási lehetőség felértékelődött az egyetemek mindennapos életében.

Déjà vu

Aki kicsit is tisztában van a Facebook történetével, annak a fentieket olvasva bizonyára beugrott, hogy ilyesmi már létezett régen. Nem is alaptalanul, hiszen Mark Zuckerberg nagy ötlete az volt, hogy az egyetemi diáktársak számára hoz létre egy kapcsolattartási, információs felületet (ahol az egyik legfontosabb adat az volt, hogy XY éppen jár-e valakivel).

A Harvard Egyetem kollégiumi szobájából 2004-ben elindított TheFacebook egy rövid ideig meg is maradt az egyetemi keretek között. 2006-ban azonban már olyan népszerűségre tett szert a hálózat, hogy a kapuk megnyíltak más felhasználók előtt is. Egy közhellyel élve: a többi már történelem...

Közösség & HR

Egyre gyorsabbak, de egyre felületesebb munkát végeznek az MI-chatbotok

Egy friss kutatás szerint súlyos következményei lehetnek, hogy a nagy nyelvi modellek rosszul általánosítanak a tudományos anyagok tartalmi összefoglalásakor.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.