A mesterséges intelligencia a platformon használatos mind a 16 nyelvet képes élőben fordítani a felhasználóknak, beleértve természetesen a speciális Roblox-szlenget.

Komoly támogatást kap "nemzetközi kapcsolatok" tekintetében a Roblox. A naponta jelenleg nagyjából 70 millió felhasználót kiszolgáló, játékok fejlesztésére és kipróbálására alkalmas platformba ugyanis automatikus, élőben generált gépi tolmácsolási funkciót építenek.

A Daniel Sturman technológiai igazgató által jegyzett vállalati blogbejegyzése azzal az immár valóban lehetséges példával indít, miszerint a felhasználók úgy tudnak egymással zökkenőmentesen csevegni, hogy közben ki sem derül, hogy egyikük mondjuk koreai nyelven ír, míg a másik ezt élőben angol szövegként kapja meg.

A nyelvi akadályok lebontását a háttérben dolgozó, saját fejlesztésű nagy nyelvi modell teszi lehetővé. Minderre többek között azért volt szükség, mert a vállalat mindenképpen bele akarta venni a Roblox virtuális homokozójában, vagy divatosabb szóhasználattal élve, metaverzumában használatos sajátos kifejezéseket, rövidítéseket is.  

Az algoritmus működését valahogy így kell elképzelni:
 

 

Sturman állítása szerint házon belül fejlesztett modelljük a platformon megjelenő tartalmak tekintetében minőségben felülmúlja a nyilvánosan elérhető, kereskedelmi forgalomban kapható fordítási API-kat. A folyamatos javítás ettől függetlenül kiemelt cél, ennek érdekében pedig a tervek szerint a felhasználóknak lehetőségük lesz értékelni is a kapott fordításokat (az eredetileg begépelt szöveg egy kattintással bármikor megjeleníthető).

Fordítás minden szinten

A távolabbi tervek közé tartozik a képeken, textúrákon és 3D-s modelleken lévő szövegek felismerése és automatikus fordítása. És mivel a platformon lehetőség van a szóbeli kommunikációra is, így adja magát a következő lépcső: a beszélgetések automatikus, szinte valós idejű tolmácsolása. Utóbbi egyáltalán nem lenne példa nélküli, hiszen a közelmúltban debütált Galaxy S24 telefoncsaládban már elérhető egy ilyen MI-funkció.


(Illusztráció: Roblox)

Konzumer tech

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.