A Waymo egyik önvezető járművének pont az elnökségért hajtó alelnök konvoja előtt sikerült elbénáznia a kanyarodást. Mindez Kaliforniában, a demokraták egyik fellegvárában történt.

Pikáns poltikai felhangot kapott egy San Francisco utcáit koptató önvezető taxi múlt hét végén történt szerencsétlenkedése. A Google anyavállalata, az Alphabet irányítása alatt álló Waymo épp a nyáron terjesztette ki működési zónáját és növelte flottája létszámát többek között a kaliforniai városban is.

A helyi beszámolók szerint az adománygyűjtésre érkező Kamala Harris alelnök konvojának két ízben is meg kellett állnia a robotaxik szerencsétlenkedése miatt. Az alig több mint egy hónap múlva esedékes amerikai elnökválasztásra hajtó demokrata politikust először egy a kétsávos utat keresztben elfoglaló autó akasztotta meg. A vezető nélküli jármű mindezt egy 180 fokos megfordulás kapcsán adta elő. A váratlan útakadályt végül egy rendőr oldotta meg, aki a Waymóba beszállva hagyományos módon vezetve vitte arrébb a felsült robotaxit.
 


És ezzel még nem volt vége a péntek esti bulinak. A tudósítások kitérnek rá, hogy a konvoj ezt követően egy másik Waymo autó bénázása miatt rövid időre újra megállásra kényszerült.

Rosszkor volt rossz helyen

Az eset már csak azért is érdekes, mert a demokratákat általában a technológiai cégeket támogató oldalként szokták emlegetni. A San Franciscóban történtek azonban valószínűleg nem olajozták meg a témával kapcsolatban napirenden lévő, a további terjeszkedést támogató szabályozási folyamatokat.

Pedig az emberi sofőr nélkül dolgozó önvezető flottájával heti szinten több mint 100 ezer fizetős fuvart lebonyolító Waymónak szüksége lenne a poltikai hátszélre. Ugyan a cég szolgáltatásában egyesek már annyira megbíznak, hogy gyerekeik fuvarozását is így oldják meg (annak ellenére, hogy ezt a szabályzat tiltja), az amerikai szabályozó hatóságok egyelőre csak néhány város megadott területein bólintottak rá az autonóm taxizásra.

Volt már durvább

A múlt pénteken történteket pedig hozzá lehet csapni a Waymo autóinak egyre bővülő bakiparádéjához. Ugyan ezekben szerencsére eddig senki nem sérült meg, a kisebb-nagyobb balesetek így is oda vezettek, hogy egy feldühödött csoport felgyújtott egy autót.

Ennél rosszabbul járt a General Motors érdekeltségébe tartozó Cruise, amelynek engedélyét azonnal bevonták Kaliforniában egy tavalyi súlyos személyi sérüléssel járó, "társtettesként elkövetett" baleset miatt. Ezt követően a startup nem csupán Kaliforniában, de az összes más helyen futó tesztprogramját is leállította, hogy újratervezze és biztonságosabbá tegye a folyamatokat.

Piaci hírek

Úgy tűnik, a bonyolultabb MI hazudozni is jobban szeret

Egy friss kutatás szerint a kézenfekvő megoldás a fejlesztők és a modellek önkorlátozása lenne, amire az eddigi tapasztalatok alapján nem érdemes nagyobb összegben fogadni.
 
Minden törekvés ellenére jobb, ha megbarátkozunk azzal, hogy a nyomtatás velünk marad.

a melléklet támogatója a GLOBAL-UNION Kft., a Kyocera márka kizárólagos magyar disztribútora

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.