A japán gyártó hazai terepen indítja be új bérleti programját, amelyet gamification-jellegű ösztönzőprogrammal dob fel. A gazdaságosan, biztonságosan vezető ügyfeleknek kevesebbet kell fizetni.

A hagyományos autógyártók jó ideje felismerték, hogy hamarosan igen nehéz lesz megélni az eddigi üzleti modellből. Aki csak összerakja az autóit és várja, hogy szétkapkodják majd a vásárlók, az vélhetőleg eltűnik a süllyesztőben. Menekülő út lehet például az önvezető technológiára épülő megosztott használat, de amíg a fejlesztések nem jutnak el a megvalósíthatósági stádiumig, a kicsit feltupírozott bérleti konstrukciókkal is megéri egy kísérletet tenni.

Bérletes Toyoták, Lexusok

A Toyota egy külön vállalat megalapításával indítja be új, Kinto elnevezésű bérleti konstrukcióját. A gyártó a vegyesvállalatban kisebbségi partnerként egy helyi, autólízinggel és karbantartással foglalkozó céget is bevont, így a szolgáltatási csomag minden elemét le tudja fedni. A program lényege, hogy az ügyfelek fix havidíjas rendszerben választhatnak maguknak vagy egy Toyota, vagy egy Lexus modellt. A díj tartalmazza többek között az adózással és biztosítással kapcsolatos költségket, illetve a jármű karbantartását is. 

Az egyelőre Japánban is csak Tokió bizonyos kereskedőinél igénybe vehető szolgáltatás ára két dologtól függ. Az egyik a használni kívánt autó típusa. Értelemszerűen a kisebb, olcsóbb modellek bérleti díja is kedvezőbb. A csomag átszámítva nagyjából 125 ezer forinttól indul, amiért egy Prius kormányát tekergethetjük. A legfelső kategóriát képviselő Lexus család valamely tagjáért viszont már közel félmillió forintnak megfelelő jent kell havonta utalni.

Pontosabban ezek a maximum összegeket jelentik, hiszen a cég a vezetés során begyűjtött adatok elemzése és a szervizelések alatt mutatott állapot alapján piros pontokat oszt az ügyfeleknek. A Toyota arról egyelőre nem adott részletes tájékoztatást, hogy pontosan milyen információkra építve és mekkora kedvezményt lehet összeszorgoskodni. Annyi bizonyos, hogy a biztonságos és környezettudatos vezetés a kulcs az árengedményhez.

Volt is, lesz is?

A Toyota programja semmiképpen nem nevezhető forradalminak, hiszen bőven van már példa arra, hogy autógyártók ilyen megoldásokkal igyekeznek több lábra állni. Ezek egy része meglehetősen sikeresnek mondható, mint amilyen mondjuk a Care by Volvo előfizetéses konstrukció. Ellenpéldaként a Book by Cadillac szolgáltatást lehet említeni, amelyet a gyártó kénytelen volt leállítani (bár tervben van egy átgondolt újraindítás).

A konkrét árcsökkentést eredményező analitika viszont tudomásunk szerint, ebben a formában mindenképpen újdonságnak számít. Igaz, a biztosítási piac szereplői már évekkel ezelőtt hasonló konstrukciók bevezetésén törték a fejüket, ahol a körültekintő ügyfelek a biztosítási díjjal kapcsolatban tudtak jobb feltételeket kapni. Az ilyen adatok begyűjtésére és elemzésére pedig már külön startupok alakultak, amelyekhez ömlik a befektetői pénz.

Cloud & big data

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.