A szállodaiparban is hódít a digitalizáció, de nem minden szállodavezető érti, hogy a digitális átalakulás milyen hatással lehet az üzletére.

A digitális átalakulásról szólva ma már közhelynek számít, hogy az nem csak a technológiai befektetésekről szól, hanem a szervezetek működésének és vállalati kultúrájának átalakítását is feltételezi, lehetővé téve a technológiára épülő innovációt és az abból fakadó növekedést. A már makrogazdasági léptékű digitalizációs trendet a szállodatulajdonosok is érdemes meglovagolniuk, ez azonban az ő részükről is célzott tervezést, technológiai integrációt és szakmai fejlődést igényel.

A motivációt a legtöbbször az jelenti, amikor új versenytársak lépnek a piacra (erre jó példa, ahogy az Uber lépéskényszerbe hozta a taxikat, az autókölcsönzőket, de még a kerékpáros cégeket is). A saját magukat motiváló vállalkozások ennél sokkal ritkábbak, és gyakran ezek az átalakítások meg is hiúsulnak a gyenge előkészítés miatt. A digitális transzformációs projektek kevesebb mint 30 százaléka sikeres – derül ki a Hotel Tech Report év eleji összeállításából.

A fókusz hiányát a cikk a Proctor & Gamble esetével szemlélteti, amelyik ugyan nem szállodaipari cég, de a szállodatulajdonosok számára is jól példázza, hogy a koncentráltság miért elengedhetetlen az átalakulási folyamatban. A P&G még 2012-ben kezdett nagyszabású digitalizációba, amely egy széles körű, de meghatározott céllal nem rendelkező kezdeményezéshez vezetett a "bárhol, bármikor vásárlás" és a hagyományos marketinggel szemben a fogyasztókkal való "személyes beszélgetések” javára.

Kellenek a mérhető eredmények

A Hotel Tech Report a Harvard Business Review értékelését idézi azzal kapcsolatban, hogy a gazdaság visszaesésével hogyan állt bele a földbe a P&G digitális átalakulása: eszerint a társaság nem szorult volna vissza a versenytársaival szemben, ha célzottabban fektet be a digitálizációba. Ennek megfelelően mára teljesen át is alakította a stratégiáját, és nem vállal semmilyen digitális kezdeményezést, amelyik nem hozható közvetlen kapcsolatba az értéknöveléssel.
 

Miből lehet finanszírozni a fejlesztéseket?
Hogyan növeli a hatékonyságot a digitalizáció? Milyen a digitális vendégélmény? Hogyan lehet az alkalmi vendégekből visszatérő ügyfeleket varázsolni?
Ismerje meg az új digitalizációs trendeket május 5-én
A FUTOURISM 2022 KONFERENCIÁN!
RÉSZLETEK ÉS KEDVEZMÉNYES JELENTKEZÉS »

 

A cikk rámutat, hogy a szállodák digitális átalakulását apró, megvalósítható erőfeszítésekből kell felépíteni, amelyek direkt összefüggésben vannak az üzleti eredményességgel. Nem szabad például márkaszinten építgetni a házon belüli technológiákat, ellenben partneri viszonyt kell kialakítaniuk a kategória legjobb technológiai szállítóival. A siker kulcsa it is az új megoldások integrálációja a meglévő folyamatokkal és munkaerővel, ehhez pedig a szállodáknak is egy-egy fejlesztési területre érdemes összpontosítaniuk,és nem mindegyikre egyszerre.

Ilyen lehet a digitális bevételek növelése, a webhely forgalmának feltornázása, a működési költségek csökkentése, a termékek és szolgáltatások minőségének erősítése vagy az ügyfélelégedettség javítása – azt pedig a hotelek üzemeltetőinek kell eldönteniük, hogy éppen melyik lenne a legnagyobb hatással az üzletükre. És ha a technológiai beszerzéseket is adott eredményekhez kötik, akkor a sikeresek lehetnek a szükséges működési és személyi változások végrehajtásában.

A digitalizáció nem csak technológia

A P&G tapasztalata a Hotel Tech Report szerint azt bizonyítja, hogy a technológia bevezetéseket valamilyen konkrét, koncentrált célnak kell ösztönöznie. Ha a szálloda úgy dönt, hogy növeli akarja például a digitális bevételeit, ezt viszont akadályozza a túlfoglalások magas száma, akkor az rosszul lebonyolított műveletekre utal. Ilyenkor felmerül egy szálláshelykezelő rendszer (PMS) bevezetése, amelyik automatikusan érvényre juttatja a foglalási szabályokat, az ütemezéseket vagy a készletek elérhetőségét, de biztosítja a szobák időben történő takarítását és karbantartását is.

Az összeállítás külön kiemeli, hogy a digitális nem csak a technológiáról, hanem a működési és kulturális változásokról, ide értve a képzési programokat, a kommunikációs csatornákat és a személyzet munkáját támogató egyéb eszközöket. A McKinsey egyik vonatkozó elemzése a digitális transzformáció öt legfontosabb tényezője közül hármat is teljesen emberközpontúan határoz meg: ilyen a megfelelő digitális jártassággal rendelkező vezetők kiválasztása, a csapatok kiképzése az új fajta munkamódszerekre, végül pedig a belépő szintű dolgozók (és a jövőbeni vezetők) készségeinek és képességeinek folyamatos fejlesztése.

Részletek a Hotel Tech Report oldalán »

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.