Egy felmérés szerint havi fizetésekben lenne mérhető, ha a távmunkázó szülőknek piaci árat kellene fizetniük a gyerekeiktől kért informatikai támogatásért.

A távmunka és a távoktatás közelmúltbeli felfutásával még nyilvánvalóbbá vált, hogy az egyes háztartásokban nem feltétlenül a felnőttek rendelkeznek a legmagasabb szintű felhasználói ismeretekkel. Az nem újdonság, hogy a fiatalabb generációknak jellemzően jobb érzékük van az informatikai vonatkozású feladatok értelmezéséhez és végrehajtásához, az új feltételek között pedig még gyakoribb lehetett, hogy a többiek segítségére kellett sietniük valamilyen online tevékenység során.

A brit Prolifics Testing IT-tanácsadó most egy érdekes számítást tett közzé, amelyben azt próbálta meg beárazni, hogy a tinédzserek közreműködése mennyi pénzt spórolna meg a szülőknek, ha piaci áron végeznék a folyamatos "support tevékenységet". A cég a leggyakrabban felmerülő problémákat, a problémákra szánt időt és a megszokott díjazásokat vette figyelembe a tavaly szeptember és idén augusztus közti időszakban, hogy felmérése alapján kiszámolja az ottani feltételekkel értelmezett (bár úgy is csak virtuális) költségeket.

A Prolifics Testing összesen 2664 fiatal válaszai alapján a közösségi médiát találta a leginkább ingoványos talajnak, amennyiben évente és átlagosan 32 órát szánnak rá, hogy segítsenek a rokonaiknak eligazodni ezen a területen. Mivel a szabadúszók átlag órabére 16,22 fontra jön ki az ehhez hasonló feladatoknál, a tinédzserek már ezzel is majdnem 520 fontot érő munkával járulnak hozzá a családi költségvetéshez – ami még így is csak a töredéke a teljes összegnek.

Hozzájárulnak a távmunkához

A fiatalok ugyanis a levelezésben, a videószerkesztésben, a szövegírásban, az adatrögzítésben, a fotózásban és a digitális grafikában, a számítógépek biztosításában, a szövegszerkesztésben és a táblázatkezelésben, illetve az online adásvételben is gyakran segédkeznek. Ezek az elintéznivalók a rájuk fordított időben és a hozzájuk rendelt órabérekben is különböznek, de a lista legalján szereplő online kereskedelem is évi 11 órájukba kerül, felszorozva a 11,77 fontos órabérrel.
 

forrás: prolifics-testing.com


Ahogy a fenti táblázatból kiderül, az összes ilyen informatikai jellegű hozzájárulás évente és fejenként több mint 4 200 fontot (4 500 eurót) érne, ha lenne bármilyen gyakorlati értelme a pontos összeg meghatározásának. Az mindenesetre jól látszik belőle, hogy a tinédzserek érezhetően megkönnyíthetik a szüleik életét (legalábbis ezen a területen), és nem mindegy, hogy az online csatornákon idegenül mozgó felhasználóknak rendelkezésükre áll-e otthon ez a fajta támogatás.

Jobb, mint a céges support

A válaszadó tinédzserek egyébként 71 százalékban nyilatkoztak úgy, hogy szüleik első körben hozzájuk fordulnak a "technikai jellegű problémákkal" a munkáltatójuk és az ottani supportcsatornák helyett. Külön jellemző a világjárvány nyomán meglóduló digitalizációra, hogy az otthonról dolgozó brit szülők 67 százaléka kért már a gyerekeitől segítséget a Zoom- vagy Skype-konferenciákhoz, ezen belül 59 százaléknak csak így sikerült eleinte kikapcsolnia a mikrofont a virtuális találkozók során.

A felnőttek több mint fele nem mindig boldogult egyedül a csoportos WhatsApp-hívásokkal és -csevegésekkel, és ugyanekkora részben szorultak a gyerekeikre, amikor okostelefonon kellett volna összehozniuk egy konferenciahívást. További 43 százalék akkor vette igénybe a profi otthoni tanácsadást, amikor több mint egy kapcsolatának próbálta volna párhuzamosan elküldeni ugyanazt a szöveges üzenetet.

A nemrég közzétett felmérésben mindezekkel összefüggésben tanácsokat is olvashat, aki fejleszteni szeretné informatikai képességeit. Ennek alapján az ismeretlen technológiákkal vagy eszközökkel kapcsolatban mindenképpen érdemes az online keresésekkel, a  velük kapcsolatos cikkekkel vagy videókkal kezdeni. Ezek közérthető formában tálalják a hogyanokat és a miérteket, hogy aztán ne legyen akadálya a gyakorlás megkezdésének, ami az ilyen ismeretek elsajátításában is megkerülhetetlen dolog.

Közösség & HR

A Samsung szembemegy a világtrenddel: vezetőknek jön a hatnapos munkahét

Annyira gyenge eredményeket produkált tavaly a dél-koreai vállalat, hogy a vezetőknek át kellett állniuk vészhelyzeti működésre.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.