Egy felmérés szerint havi fizetésekben lenne mérhető, ha a távmunkázó szülőknek piaci árat kellene fizetniük a gyerekeiktől kért informatikai támogatásért.

A távmunka és a távoktatás közelmúltbeli felfutásával még nyilvánvalóbbá vált, hogy az egyes háztartásokban nem feltétlenül a felnőttek rendelkeznek a legmagasabb szintű felhasználói ismeretekkel. Az nem újdonság, hogy a fiatalabb generációknak jellemzően jobb érzékük van az informatikai vonatkozású feladatok értelmezéséhez és végrehajtásához, az új feltételek között pedig még gyakoribb lehetett, hogy a többiek segítségére kellett sietniük valamilyen online tevékenység során.

A brit Prolifics Testing IT-tanácsadó most egy érdekes számítást tett közzé, amelyben azt próbálta meg beárazni, hogy a tinédzserek közreműködése mennyi pénzt spórolna meg a szülőknek, ha piaci áron végeznék a folyamatos "support tevékenységet". A cég a leggyakrabban felmerülő problémákat, a problémákra szánt időt és a megszokott díjazásokat vette figyelembe a tavaly szeptember és idén augusztus közti időszakban, hogy felmérése alapján kiszámolja az ottani feltételekkel értelmezett (bár úgy is csak virtuális) költségeket.

A Prolifics Testing összesen 2664 fiatal válaszai alapján a közösségi médiát találta a leginkább ingoványos talajnak, amennyiben évente és átlagosan 32 órát szánnak rá, hogy segítsenek a rokonaiknak eligazodni ezen a területen. Mivel a szabadúszók átlag órabére 16,22 fontra jön ki az ehhez hasonló feladatoknál, a tinédzserek már ezzel is majdnem 520 fontot érő munkával járulnak hozzá a családi költségvetéshez – ami még így is csak a töredéke a teljes összegnek.

Hozzájárulnak a távmunkához

A fiatalok ugyanis a levelezésben, a videószerkesztésben, a szövegírásban, az adatrögzítésben, a fotózásban és a digitális grafikában, a számítógépek biztosításában, a szövegszerkesztésben és a táblázatkezelésben, illetve az online adásvételben is gyakran segédkeznek. Ezek az elintéznivalók a rájuk fordított időben és a hozzájuk rendelt órabérekben is különböznek, de a lista legalján szereplő online kereskedelem is évi 11 órájukba kerül, felszorozva a 11,77 fontos órabérrel.
 

forrás: prolifics-testing.com


Ahogy a fenti táblázatból kiderül, az összes ilyen informatikai jellegű hozzájárulás évente és fejenként több mint 4 200 fontot (4 500 eurót) érne, ha lenne bármilyen gyakorlati értelme a pontos összeg meghatározásának. Az mindenesetre jól látszik belőle, hogy a tinédzserek érezhetően megkönnyíthetik a szüleik életét (legalábbis ezen a területen), és nem mindegy, hogy az online csatornákon idegenül mozgó felhasználóknak rendelkezésükre áll-e otthon ez a fajta támogatás.

Jobb, mint a céges support

A válaszadó tinédzserek egyébként 71 százalékban nyilatkoztak úgy, hogy szüleik első körben hozzájuk fordulnak a "technikai jellegű problémákkal" a munkáltatójuk és az ottani supportcsatornák helyett. Külön jellemző a világjárvány nyomán meglóduló digitalizációra, hogy az otthonról dolgozó brit szülők 67 százaléka kért már a gyerekeitől segítséget a Zoom- vagy Skype-konferenciákhoz, ezen belül 59 százaléknak csak így sikerült eleinte kikapcsolnia a mikrofont a virtuális találkozók során.

A felnőttek több mint fele nem mindig boldogult egyedül a csoportos WhatsApp-hívásokkal és -csevegésekkel, és ugyanekkora részben szorultak a gyerekeikre, amikor okostelefonon kellett volna összehozniuk egy konferenciahívást. További 43 százalék akkor vette igénybe a profi otthoni tanácsadást, amikor több mint egy kapcsolatának próbálta volna párhuzamosan elküldeni ugyanazt a szöveges üzenetet.

A nemrég közzétett felmérésben mindezekkel összefüggésben tanácsokat is olvashat, aki fejleszteni szeretné informatikai képességeit. Ennek alapján az ismeretlen technológiákkal vagy eszközökkel kapcsolatban mindenképpen érdemes az online keresésekkel, a  velük kapcsolatos cikkekkel vagy videókkal kezdeni. Ezek közérthető formában tálalják a hogyanokat és a miérteket, hogy aztán ne legyen akadálya a gyakorlás megkezdésének, ami az ilyen ismeretek elsajátításában is megkerülhetetlen dolog.

Közösség & HR

Megtalálták a legolcsóbb és leghatékonyabb COVID-előszűrőt

Elég lesz hozzá egy mobil is, hogy egy speciális MI-algoritmus kimutassa a betegséget a tünetmentes fertőzötteknél.
 
Hirdetés

Van olyan tanácsadó, aki pénzt hoz?!

Pedig külső szemlélőként csak annyit mutat meg, hogy miből van hiány és miből van fölösleg. Ám ha szoftverlicencekről van szó, ez százmilliókat is érhet – megtakarításban.

Érdemes-e használt szoftvert venni a vállalatnak? És ha igen, hogyan? Egy biztos, nem úgy, mint egy használt autót.

a melléklet támogatója az IPR-Insights

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.