Lassan már nem is tekinthető valamirevaló techcégnek az a vállalat, amelyik legalább néhány hetente nem jelent be valamit, amihez a mesterséges intelligencia képességeit vetette be. A sormintából a Spotify sem akart kimaradni, és rögtön a hét elején közölte: olyan funkciót tesztel éppen, amellyel különleges minőségben lehet több nyelvre szinkronizálni podcastos adásokat.
A svéd zenei szolgáltató tájékoztatása szerint a projekthez a hátteret a ChatGPT-vel világhírűvé vált OpenAI nemrégiben debütált hanggeneráló technológiája adja. Ez az algoritmus nem csupán értelmesen lefordítja az elhangzottakat, hanem képes a beszélő hanghordozása, stílusjegyei szerint megkonstruálni a szinkront.
Első körben egyelőre csak néhány kiválasztott podcaster (Dax Shepard, Monica Padman, Lex Fridman, Bill Simmons és Steven Bartlett) adásait fordítják le spanyol, francia és német nyelvre. A pilot keretében ezeknek az alkotóknak néhány korábbi adását, illetőleg a jövőben élesedő új részeket lehet majd meghallgatni a felsorolt nyelveken.
Amennyiben a visszajelzések alapján érdemes ráfeküdni a témára, a cég kész minden szempontból továbbfejleszteni és kiszélesíteni a programot.
Szélesebbre tárnák a kaput
A Spotify az utóbbi években nagyon sok erőforrást áldozott arra, hogy podcastos üzletágát megerősítse. A mostani kísérlet is egy egyértelmű próbálkozás a hallgatóság kiszélesítésére, ami közvetett (előfizetések) és közvetlen (hirdetések) módon egyaránt növelné a bevételeket.
Erre égető szükség is lenne, mivel a tavalyi év finoman szólva sem sikerült jól a svédeknek. A vállalat elbocsátásokkal és bizonyos szolgáltatások megszüntetésével igyekezett csökkenteni a kiadási oldalon, hogy kompenzálni tudja a hirdetők elmaradását. Az idei év viszont egész tűrhetően indult, ráadásul félmilliárdosra hízott a felhasználói tábor. A Spotify mostani közlése szerint közülük jelenleg is több mint 100 millióan hallgatnak podcastokat a vállalat platformján.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak