Az előző évük nem sikerült a legjobban, de az idei első három hónapra már biztató adatokat is közöltek.
Hirdetés
 

A zeneszolgáltatás az idei első negyedév végén már 515 millió havi szinten aktív felhasználóval rendelkezett, így az első alkalommal jelenthette, hogy a félmilliárdos köszöböt is meghaladó felhasználói bázist tudhat magáénak. Ez 5 százalékos növekedésnek felel meg az előző első három hónapjához képest, és 22 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakában közölt adatokhoz viszonyítva, miközben a prémium előfizetők száma is 210 millióra emelkedett.

Utóbbi azonban csak 40 százalékát teszi ki az összes felhaszálónak, ez a ráta pedig folyamatosan csökken a hirdetésekkel támogatott csomagokkal szemben. A Spotify prémium előfizetői rátája 2019 első negyedévében még 46 százalékos volt, az átlagos évi 2 százalékpontos csökkenés pedig akkor is feltűnő trendet mutat, ha a társaság most kiadott negyedéves jelentéséből nem derül ki, hogy az ügyfelek milyen arányban váltogathatnak oda-vissza az egyes szintek között.

Már felfelé kapaszkodnak

A kommentárok a jelenség fő okának azt tarják, hogy a gazdasági visszaesés miatti a fogyasztók is csökkentik a kiadásaikat, de a megoszlás változása így sem hozta magával a hirdetésekből származó forgalom emelkedését. Sőt a Spotify adatai azt mutatják, hogy bár a cég reklámbevétele 17 százalékkal nőtt a 2022 első negyedévéhez képest, még mindig 27 százalékkal alacsonyabb volt a negyedik negyedévesnél, és a 3 milliárd eurós összes bevétel is visszaesés volt ebben a viszonylatban.

Éves szinten viszont 14 százalékos erősödést jelentett, még ha el is maradt némileg az előzetes piaci várakozásoktól. Azt a Spotify is elismerte, hogy teljesítménye "a hirdetési üzletág makroszintű folyamatokkal összefüggő változékonysága" miatt elmaradt a várakozásoktól, de hangsúlyozta, hogy a havi szinten aktív felhasználóinak számát majdnem kétszeres ütemben bővítette az előzetes iránymutatáshoz képest, ami történetének második legnagyobb negyedéves növekedése volt.

A működési veszteséget ezúttal sikerült 156 millióra szorítani, és második negyedévre 3,2 milliárd eurós bevétel mellett 129 milliós mínuszra számítanak. A cég az elmúlt időszakban elbocsátásokat hajtott végre, és megszüntetett bizonyos termékeket (Spotify Live stb.), hogy csökkentse kiadásait és növelje a jövedelmezőséget. Ezzel a beszámolók alapján tényleg sikerült is javítania az árrésein, de egészében nem sikerült felülkerekednie a hirdetési üzletág gyengébb teljesítményén.

Piaci hírek

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.