A társaságnál idén nagy hangsúlyt kapnak az olyan digitális termékek, mint a mobil pénzügyi szolgáltatások, az IoT-megoldások vagy a startupokkal közös szolgáltatások bevezetése.
Hirdetés
 

A Telenor Magyarország tavaly decemberben jelentette be, hogy új vezetővel vág neki a 2021-es évnek: január 1-től Peter Gažik foglalta el a távozó Jan Hanuš helyét, aki 2018 júliusától töltötte be a társaság vezérigazgatói posztját. Gažik ezt megelőzően öt éven át irányította a szlovák O2 mobiltársaságot; ez utóbbi ugyanannak a cseh PPF Csoportnak az érdekeltsége, amely három évvel ezelőtt vásárolta fel a Telenor Magyarországot, jelenleg pedig a vállalat 75 százalékos tulajdonosa, miután az Antenna Hungária 2019-ben 25 százalékos részesedést vásárolt a mobil távközlési szolgáltatóban.

Szerdán a Telenor új vezérigazgatója online sajtótájékoztatón értékelte a cég kihívásokkal teli 2020-as évét, és vázolta a társaság idei terveit is. Az előbbiről szólva kiderült, hogy a vállalatnak más munkaadókhoz hasonlóan magának is alkalmazkodni kellett a veszélyhelyzeti körülményekhez, ám azt alapelvként határozta meg, hogy 2020-ban nem kerít sort sem elbocsátásokra, sem kényszerszabadságolásokra a kiszámíthatatlan gazdasági hatások miatt.

A járványhelyzetben a telekommunikáció szerepe itthon is felértékelődött: a Telenor a belföldön megszokott éves növekedési trendeknél jelentősebb hálózati forgalomnövekedést tapasztalt az előző évhez képest. Ez a mobilnetes forgalomban éves szinten átlagosan 30 százalék körüli, a beszélt percek tekintetében pedig 10 százalékos növekedést jelent, ahogy egyre több ügyfél választ korlátlan beszélgetést tartalmazó tarifát.

Nem meglepő, hogy a külföldi utazások elmaradása miatt a roamingforgalom várt bővülése is elmaradt, emellett a mobilfizetési szolgáltatások forgalmában is megmutatkozott a díjmentes parkolás hatása. A veszélyhelyzeti korlátozások eredményeként területileg is változtak az ügyfelek mobilhasználati igényei, ennek kiszolgálására a Telenor több mint 200 helyszínen hajtott végre a tervezetten felüli hálózati finomhangolásokat az év első felében. Az első lezárásokat követően a Telnor Magyarország 40 százalékos növekedést jegyzett az online önkiszolgáló alkalmazás használatában, ami éves szinten is 30 százalék fölötti használati növekményt hozott.

Jön az 5G és a digitális termékek

Ahogy annak idején mi is beszámoltunk róla, a Telenor az NMHH 2020-as frekvenciaaukcióján 35,6 milliárd forintért szerzett az 5G bevezetéséhez szükséges frekvenciát a 700 és 3600 MHz-es tartományokban. A társaság akkor az aktuálisan 99,5 százalékos lakossági lefedettséget biztosító 4G-s Hipernet szolgáltatás továbbfejlesztéséről beszélt, első körben pedig a nagy forgalmú területeken tervezte az 5G bevezetését. A Telenor a 2021 elején bonyolított frekvenciaaukción ugyancsak sikeresen licitált a 900-as és 1800-as frekvenciatartományban, 15 évre közel 57 milliárd forintért hosszabbítva meg a sávokban rendelkezésre álló licenceket.

A vállalat mindezek során megfelelő mennyiségű frekvenciához jutott ahhoz, hogy a magyarországi jelenlétét hosszú évekre biztosítsa a megfelelő minőségű szolgáltatásokkal. Peter Gažik néhány nappal ezelőtt, március 15-én jelentette be, hogy a vállalati partnerek érdeklődése, illetve a lakossági oldalon is egyre inkább megfizethető 5G-képes okostelefonok megjelenése miatt a Telenor is érettnek látják a helyzetet az 5G-szolgáltatás elindítására.

A Hipernet 5G szolgáltatás jelenleg csak Győr és Törökbálint egy részén működik, a folyamatos fejlesztések révén azonban az év végéig országosan több száz bázisállomáson válik elérhetővé az új technológia, az első között Budapest egyes területein és a Balaton környékén. Az idén az 5G mellett már nagy hangsúlyt kapnak a digitális termékek, ami a mobil pénzügyi szolgáltatások, a különböző IoT-megoldások, az ígéretes startupokkal való közös szolgáltatások és az eSIM 2021-re tervezett bevezetését jelenti.

Mobilitás

Súlyos figyelmeztetés az Anthropictól: az MI megtizedeli az irodai munkahelyeket

Az egyik vezető MI-fejlesztő vezérigazgatója olyan forgatókönyvet vázolt fel, amire akkor is érdemes lenne felkészülni, ha végül más irányba mennek majd a dolgok.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.