Egy új release hibája okozott fennakadást. A LogMeIn tulajdonában lévő szolgáltatás a probléma kezelésében nem állt a helyzet magaslatán.
Hirdetés
 

Olyan fejlesztést sikerült élesítenie a LastPass jelszókezelőnek múlt hét pénteken, ami miatt a felhasználók egy része (azóta sem derült ki, hogy voltaképpen hány ügyfelet érintett) nem tudta elérni a szolgáltatást. A The Register a Twitteren figyelt fel a szaporodó panaszokra, és mint kiderült, a hiba sokaknál még hétfőn is fennállt.

Elérhetetlen szolgáltatás – elérhetetlen jelszavak

A hibajelenség az volt, hogy a felhasználók nem tudtak belejelentkezni sem webes felületen, sem az alkalmazásba, így nem jutottak hozzá a jelszómenedzserben tárolt jelszavaikhoz sem.

Emlékeztetőül. A LastPass és más hasonló szolgáltatások lényege épp az, hogy a felhasználónak nem kell megjegyeznie ezernyi bejelentkezési adatot, hanem csupán egyet, a jelszómenedzserét. Így nyugodtan használhat minden felhasználói fiókjához eltérő erős jelszavakat (például értelmetlen karakterláncok különböző speciális karakterekkel), mert azokat szükség esetén előhívhatja a jelszómenedzserből. (Ezt a LastPass olyan szolgáltatásokkal is kiegészíti, mint például online vásárlásnál a szükséges adatlapok automatikus kitöltése.) Ebből következik, hogy ha a szolgáltatás átmenetileg nem működik, az igencsak érzékenyen érinti azokat, akik ilyen módon védik a jelszavaikat: gyakorlatilag nem érnek el semmilyen bejelentkezést igénylő oldalt, szolgáltatást.

A The Register azonban nem maga a hiba – hiszen még a legjobban tervezett rendszereknél is elfordulnak fennakadások, problémák –, hanem a LastPass sajátos probléma(nem)kezelése miatt csapott le a témára. Miközben ugyanis a felhasználói panaszok – és a szidalmak (lásd a beágyazott tweetet) – szaporodtak, a LatPass úgy tett, mintha minden rendben lenne. Lényegében csak január 20-án kezdett el reagálni érdemben az ügyfelek jelzéseire.
 


Ráadásul az online support arra való hivatkozással, hogy nem azonosítottak semmilyen rendszerhibát, olyan jellegű üzeneteket küldött, mintha a hiba a felhasználó "készülékében" lenne. Amolyan "kapcsold ki, és indítsd újra" gyógymódot javasoltak, például hogy aki nem tud bejelentkezni, ürítse ki a gyorsítótárat, vagy telepítse újra az appot.

Hibáztunk, de csak néhány embert érintett

Végül hétfőn a The Register is megkereste a céget, amely először csupán annyit válaszolt, hogy megkezdték a panaszok kivizsgálását, de már akkor hangsúlyozták, hogy az legfeljebb néhány ügyfelet érinthetett.

Ezt később kiegészítették. Mint kiderült valóban volt hiba, egy pénteken telepített release miatt néhány felhasználó valóban nem férhetett hozzá a szolgáltatáshoz. Ám ahhoz továbbra is ragaszkodtak – természetesen konkrét számok nélkül –, hogy ez a felhasználóbázis elenyésző töredékét érintette.

Bár a The Register ironikusan felveti, hogy esetleg vissza kellene térni az analóg jelszómenedzselő eszközökhöz (pl. zsebnotesz), hangsúlyozza: a jelszókezelő eszközök rendkívül hasznos eszközök egy olyan világban, amelyben szinte minden weboldalon jelszó kell a tartalmak és szolgáltatások eléréséhez. Ezt nagyban egyszerűsíti egy olyan eszköz, amely minden platformba úgy integrálódik, hogy a felhasználónak nem is kell tudnia, milyen jelszót használ egy-egy szolgáltatáshoz.

Biztonság

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.