A híres lövöldözős program régóta várt folytatását ukránok készítették, ami bőségesen elégnek tűnik arra, hogy a "speciális katonai műveletbe" bonyolódott országban terrorista cselekménynek minősüljön a kipróbálása.

Az orosz-ukrán háború kirobbanása óta a Kreml igyekszik a lehető legszorosabbra fogni a gyeplőt, ami leginkább a kormányzati állásponttól eltérő vélemények üldözését, törvényi erővel történő betiltását jelenti. Mindez komoly kihatással van olyan mindennapi cselekvésekre is, mint amilyen a videójátékozás.

Veszélyes játszmák

A legendás lövöldözős sorozat, a Stalker második része néhány napon belül debütál szerte a világban, ám Oroszországban több szinten is igyekeznek elfojtani a program iránti lelkesedést. Az ukrán GSC Game World stúdió fejlesztését természetesen hivatalosan nem is forgalmazzák, de a politikusi megnyilatkozások alapján a kiskapuk használatától is szeretnék elrettenteni az érdeklődőket.

A videójátékokra fókuszáló VGC beszámolója szerint a Duma egyik képviselője meglehetősen szigorúan fogalmazott az orosz állami hírügynökségnek nyilatkozva. Anton Gorelki "kemény intézkedéseket" ígért, amennyiben beigazolódik, hogy a játék a szélsőseges, terrorista eszméket támogatja, vagy éppen oroszellenes kinyilatkoztatásokat tartalmaz. Ebben az esetben a játék mindenféle terjesztése büntetőjogi cselekménynek minősül majd.

Az előzetesen kiváló szakmai értékeléseket kapó folytatás kapcsán Mihail Muszajlev jogi tanácsadó még egy veszélyes aspektusra hívta fel a figyelmet. Mivel a játékot ukránok készítették, önmagában a játék megvásárlása (például Steamen VPN-en keresztül) "ellenséges erő anyagi támogatásának" minősülhet, ami az orosz törvények értelmében egyenlő a terrorizmussal.

Premier helyett költözés

A Stalker 2 nem véletlenül került az orosz kormányzat célkeresztjébe. A játék készítői ugyanis deklaráltan és teljes mellszélességgel támogatják az ukrán fegyveres erőket. A csapat eredetileg két évvel korábban tervezte piacra dobni a folytatást, ám a háború közbeszólt, a cég pedig úgy döntött, hogy részben Csehországba költözve fejezik be a projektet.

(Kép: GSC Game World)

Konzumer tech

Olyan tetszetős verset ír az MI, mint egy költő. De következik ebből bármi is?

Leginkább az, hogy mindent magunkhoz, előítéleteinkhez és preferenciáinkhoz mérünk. Olyan világot várunk, mint amilyenek mi vagyunk, vagy amilyennek magunkat látjuk.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.