A híres lövöldözős program régóta várt folytatását ukránok készítették, ami bőségesen elégnek tűnik arra, hogy a "speciális katonai műveletbe" bonyolódott országban terrorista cselekménynek minősüljön a kipróbálása.

Az orosz-ukrán háború kirobbanása óta a Kreml igyekszik a lehető legszorosabbra fogni a gyeplőt, ami leginkább a kormányzati állásponttól eltérő vélemények üldözését, törvényi erővel történő betiltását jelenti. Mindez komoly kihatással van olyan mindennapi cselekvésekre is, mint amilyen a videójátékozás.

Veszélyes játszmák

A legendás lövöldözős sorozat, a Stalker második része néhány napon belül debütál szerte a világban, ám Oroszországban több szinten is igyekeznek elfojtani a program iránti lelkesedést. Az ukrán GSC Game World stúdió fejlesztését természetesen hivatalosan nem is forgalmazzák, de a politikusi megnyilatkozások alapján a kiskapuk használatától is szeretnék elrettenteni az érdeklődőket.

A videójátékokra fókuszáló VGC beszámolója szerint a Duma egyik képviselője meglehetősen szigorúan fogalmazott az orosz állami hírügynökségnek nyilatkozva. Anton Gorelki "kemény intézkedéseket" ígért, amennyiben beigazolódik, hogy a játék a szélsőseges, terrorista eszméket támogatja, vagy éppen oroszellenes kinyilatkoztatásokat tartalmaz. Ebben az esetben a játék mindenféle terjesztése büntetőjogi cselekménynek minősül majd.

Az előzetesen kiváló szakmai értékeléseket kapó folytatás kapcsán Mihail Muszajlev jogi tanácsadó még egy veszélyes aspektusra hívta fel a figyelmet. Mivel a játékot ukránok készítették, önmagában a játék megvásárlása (például Steamen VPN-en keresztül) "ellenséges erő anyagi támogatásának" minősülhet, ami az orosz törvények értelmében egyenlő a terrorizmussal.

Premier helyett költözés

A Stalker 2 nem véletlenül került az orosz kormányzat célkeresztjébe. A játék készítői ugyanis deklaráltan és teljes mellszélességgel támogatják az ukrán fegyveres erőket. A csapat eredetileg két évvel korábban tervezte piacra dobni a folytatást, ám a háború közbeszólt, a cég pedig úgy döntött, hogy részben Csehországba költözve fejezik be a projektet.

(Kép: GSC Game World)

Konzumer tech

Nem tudja kihúzni magát a Google az EU-s gigabüntetés alól

A keresőóriást Brüsszel 4,1 milliárd euróra büntette erőfölénnyel való visszaélés miatt. A cég fellebbezett, ám esélyeit minimalizálja, hogy a legfelsőbb bíróság tanácsadója az Európai Bizottság mellé állt.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.