Az autógyártó nehézjárművekre specializált leányvállalata egy külön csoportot hoz létre, hogy a következő évtizedben munkába állhassanak a robotteherautók.

Autonomous Technology Group néven új egységet alakít ki a Daimler Trucks, amelynek célja, hogy a magas fokon automatizált tehergépjárművek valamikor a 2020-as években megjelenhessenek az utakon. A kezdeményezés támogatására rendelkezésre áll az a még a januári CES-en beharangozott 500 millió eurós beruházási keret, amelyet autonóm rendszerek fejlesztésére szán a Daimler.  

Irány a 4-es szint

A júniustól felálló új szervezet feladata a kamionok 4-es szintű önvezetési rendszerrel történő felvértezése, amely az automatizálás majdnem legnagyobb fokát jelenti. Ezt a szintet a bizonyos korlátozásokkal (például területi), de magukat teljesen önállóan vezetni képes járművek kapják, ahol az emberi sofőr szerepe maximum felügyeletre és esetleg korrigálásra szorítkozik. A Daimler elképzelései szerint ezt a minimális korlátozást a teherautóiknál az jelentené, hogy csak meghatározott pontok, például a raktár és egy üzem között biztosítanák a beavatkozást nem igénylő szállítmányozást.

A csoport élére kinevezett Peter Vaughn Schmidt szerint első körben megkeresik azokat a potenciális partnereket, akik számára megfelelő ez az A-ból B pontba történő fuvarozás. És amennyiben fogékonyak rá, pilot projekt keretében fejlesztik velük közösen az egyelőre még nem holnap debütáló új kamionos rendszert. A Daimler nem csupán a technológiát, de az annak üzemeltetéséhez szükséges infrastrukturális- és hálózati elemekkel is maga szeretne előállni.

Az Autonomous Technology Group szellemi bázisát nem csak a német anyacég különböző központjaiban dolgozó szakemberei fogják erősíteni. A csoporthoz tartozik ugyanis a Virginia államban bejegyzett Torc Robotics, amely kifejezetten teherautókba szánt önvezető rendszerek szoftveres fejlesztésével foglalkozik.

Mások sem pihennek

A teherszállítás automatizálása nem csak a Daimernél forró téma. Mi is beszámoltunk például arról a projektről, amelynek keretében a Volvo teherautói magas automatizáltsági szint mellett végeznek szállítási szolgáltatást egy norvég bányánál. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a svéd járműveknek egy nagyon rövid, egyszerű vonalvezetésű, közúti forgalomtól mentes szakaszt kell bejárniuk, de tény, hogy a Volvónál már mindez működik és innen lépnek majd tovább.

Más irányból közelít a témához egy svéd startup. Az Einride teljesen elektromos kamionjában még pilótafülke sincs, az irányítást távolról, 5G-s hálózaton végzik, már amikor egyáltalán be kell avatkozni az autonóm funkciókkal bíró gép működésébe. A jármű néhány nappal ezelőtt el is kezdte első munkáját egy raktár és egy szállítmányozási terminál között. Bár a távolság mindössze 300 méter, de ez az első teszt a világon, amely során közútra engedtek egy vezető nélküli tehergépjárművet. A kamion ugyan elméletileg óránként 85 kilométer megtételére képes, a hatóságok egyelőre jobbnak látták 5 kilométer per órában megszabni a tesztkörök sebességét.

És persze mindenképpen szót érdemel a Tesla elektromos kamionja is. Elon Musk másfél évvel ezelőtt valóságos sci-fi bemutatót tartott a megálmodott csodagépről, ám a nem éppen visszafogott kijelentéseiről híres cégvezér szavainál fontosabbak lesznek a tények. Az első példányokat akkor 2019-re ígérte be a Tesla vezére, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy mindez megvalósulna.

Piaci hírek

Hadat üzennek a Wikipedia szerkesztői az MI-szennyezésnek

Programot indítottak a Wikipédia védelmében a félrevezető, mesterséges intelligenciával generált információval szemben, ami általában is egyre nagyobb mértékben károsítja az online információs teret.
 
Hirdetés

A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött

A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.

A probléma szorosan összefügg a felhő miatt egyre népszerűbb mikroszerviz architektúrák és webalkalmazások, pontosabban a használatukhoz szükséges API-k terjedésével.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.