A munkahely ma egészen más jelentéstartalommal bír, mint tíz vagy húsz éve. Erről beszélgettünk Diószegi Ágnessel, a Magyar Telekom üzleti szegmensmarketing igazgatójával. (x)

Dolgozom – a kijelentésnek manapság nagyon sokféle jelentése lehet. Az egyre rugalmasabbá váló világunkban a fenti kijelentés jelentheti azt is, hogy éppen egy irodaépületben, otthon, ügyfélnél, egy kávézóban, vagy akár valamilyen közterületen végzem a munkám. Diószegi Ágnessel, a Magyar Telekom üzleti szegmens marketingigazgatójával arról beszélgettünk, hogy a munka ma már nem helyet jelent, sokkal inkább tevékenységet, amelyet a megfelelő eszközök segítségével majdnem bárhol végezhetünk.

Önnek mit jelent a smart working kifejezés?

Diószegi Ágnes: Az egész világ egyre inkább okos üzemmódra vált. Az okos, a smart, valójában a jövőnket alapvetően meghatározó forradalmi trend, amely a digitalizáció jelenleg is tartó folyamatában egyre inkább a hétköznapok részévé válik. A smart térnyerése mint a személyes életünkben, mind pedig a technológiai előrehaladásban mindenhol tetten érhető. Az okostelefonok és tabletek használatával ma már egyszerűen összehasonlíthatjuk a különféle szupermarketek árait, vagy távolról kezelhetjük az otthonunk fűtésrendszerét. A digitális összekapcsolhatóságnak köszönhetően a hétköznapi eszközök is egyre inkább smart eszközökké válnak. Teljesen természetes, hogy az ennek előnyeit az emberek a munkavégzés során is szeretnék kihasználni. A digitális technológiák által lehetővé tett smart munkavégzés keretében mind a munkáltató, mind pedig a munkavállaló nagyobb rugalmasságot, hatékonyságot, és elégedettséget érhet el a munkahelyén.

Mik a smart munkavégzés legfontosabb elemei?

A csomagalapú szolgáltatás kedvező alternatívát jelenthet

A Magyar Telekom Magenta 1 Business néven indította el új üzleti ajánlatát, amelyben együtt, kedvezőbb feltételekkel vehetők igénybe a szolgáltató mobil- és vezetékes szolgáltatásai, valamint informatikai megoldásai. Az ajánlat minden olyan infokommunikációs szolgáltatatást tartalmaz, amely a cégek számára elengedhetetlen a gördülékeny üzletmenethez (mobiltelefon, mobilnet, vezetékes internet, vezetékes telefon, valamint informatikai megoldások). A kedvezménycsomag számos előnyt jelent az előfizetők számára, a vállalkozók egy szolgáltatótól vehetik igénybe az üzletvitelhez szükséges telekommunikációs és informatikai szolgáltatásokat, mindezt kedvező havi díjjal, amely minden említett szolgáltatást magában foglal. A Magenta 1 Business előfizetői dedikált ügyfélkiszolgálásban részesülnek az üzleti telefonos ügyfélszolgálaton, illetve az online chat funkcióval kényelmesebben intézhetik ügyeiket. A kedvezménycsomag optimális összeállításának érdekében az ügyfeleinknek lehetőségük van nemcsak új szolgáltatáselemeket igényelni, hanem - az esetek többségében - a bevált, megszokott szolgáltatásaikat is bevonni az új ajánlatba. Az informatikai megoldással díjmentesen lehet hozzájutni az adatok biztonságát garantáló vírusvédelem szolgáltatáshoz, továbbá a jogtiszta szoftvereket és üzleti levelezést kínáló Office 365 Vállalati Alapverzióhoz.  A Magenta 1 Business-be vonható szolgáltatásokról és igénybevételének feltételeiről részletek itt találhatók:  www.telekom.hu/magenta1-business

D.Á.: Véleményem szerint a legfontosabb a vállalati kultúra megváltoztatása, a munkahely rugalmassága és a smart eszközök használata. A hagyományos kilenctől-ötig munkakörök hamarosan a múlt részének tekinthetők. Az adott időpillanatban rendelkezésre álló munkavégzési lehetőségek alapján a munkavállalók eltérő igényeit rugalmas munkaidővel, és a munkahely rugalmas megválasztásával lehet kielégíteni. A munkavégzés valójában ritkán kötődik egy fix földrajzi helyhez, ezért a munkavállalóknak lehetőséget kell biztosítani annak eldöntésére, hogy hol, mikor, és hogyan akarják elvégezni a munkájukat. Az ügyfélnél, a partnernél, vagy a beszállítónak történő munkavégzés ma már nem jelent problémát.

Ön szerint a munkavállalói, vagy a munkáltatói oldalról érezhető nagyobb nyomás ez ügyben?

D.Á.: Ahogy a történelem során már megszokhattuk a társadalmi és technológiai változások mozgatórugóinak elsősorban a fiatalabb generációk tekinthetők. Az ezredfordulón született generáció úgy lép a munkaerőpiacra, hogy megértést, támogatást, és rugalmasságot vár el a munkáltatótól. Ez win-win helyzetet teremt minden érintett fél számára, és a vállalatok is egyre inkább elismerik ezen változások szükségességét. A különböző kommunikációs csatornák használata megkönnyíti, és egyszerűbben teszi a munkavégzést. A vállalati közösségi média, és együttműködési platformok, valamint a virtuális projektszobák rendkívül hatékony információcserét tesznek lehetővé. Ez igazolhatóan növeli a vállalkozás nyereségét.

Hol tart jelenleg a smart vagy távoli munkavégzés ügye?

D.Á.: Kutatások szerint a vállalatok 75 százaléka úgy gondolja, hogy az átlagos munkavállaló legalább alkalmanként az irodán kívül dolgozik, 25 százalék szerint pedig a munkavállalók majdnem teljes munkaidőben, vagy annak nagy részében dolgoznak távolról. Ez természetesen nagymértékben függ a munkavállaló beosztásától, például az értékesítők, vagy a marketing szakemberek tipikusan többet dolgoznak irodán kívül, mint a vezetők, ugyanakkor a vezetők többször dolgoznak az irodájukon kívül, mint a könyvelők vagy a jogászok.

Ez a feladat így elég nagy falatnak tűnik. Hogy tudják a vállalatok mindezt megvalósítani?

D.Á.: A smart együttműködési technikák a távoli, és mobil munkavégzést lehetővé tevő kulcsfontosságú eszközök. Ezen eszközök használatával a távolról dolgozók bárhonnan hozzáférnek a társaság összes alkalmazásához, adatához, és szerveréhez. Mindent a virtualizációs technológiák, az alkalmazás integráció, és a mobil platformok teszik lehetővé.

Milyen egyéb műszaki megoldások állnak a vállalatok rendelkezésére a smart munkavégzés terén?

D.Á.: A felhő például egy nagyon alapszintű, ugyanakkor rendkívül fontos technológiai feltétel. A technológia lehetővé teszi, hogy a munkavállalók bármikor csatlakozhassanak a hálózatra, és hozzáférjenek a munkavégzéshez szükséges szoftverekhez. Ezzel szinte azonnal megoszthatóvá, és összehasonlíthatóvá válnak a dokumentumok, javaslatok, és prezentációk. A felhő lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kövessék az aktuális változásokat, ami csökkenti a zavarok lehetőségét. A felhő alapú megoldások egyszerűsítik a vállalatok összeolvadását, mivel lecsökkentik az adatok és információk egyik rendszerből a másikba történő átviteléhez szükséges időt. Összefoglalásként elmondhatjuk, hogy a felhőt akár egy központi munkahelyként is felfoghatjuk, mely lehetővé teszi a vállalat ökoszisztémájában dolgozó résztvevők számára, hogy közösen és innovatívan végezzék a munkájukat, így a megoldás nagyon sokoldalú módon felhasználható bármely üzleti környezetben. A megoldás segítségével a munkavállalók folyamatosan kapcsolatban vannak egymással, a tartalom könnyen elérhető és releváns, az adat pedig élő, és aktuális. Mindezen túl, a megoldások többsége, melyen keresztül a munkavállaló okostelefonja csatlakozik az irodai rendszerekhez, a felhőhöz kapcsolódik.

Diószegi Ágnes, a Magyar Telekom üzleti szegmens marketingigazgatója

Mennyire játszanak fontos szerepet az okostelefonok – vagy, hogy szélesebb körben értelmezzük a kérdést – a mobil eszközök a smart munkavégzésre vonatkozó elképzelésekben?

D.Á.: Ezek az eszközök ma már nem kizárólag távközlési eszközök, sokkal inkább teljes körű mobil munkaállomásokként működnek. Mindezen források biztosítása esetén - Windows, Web, SaaS, mobilalkalmazások, desktop, adatkezelési szolgáltatások, mobilszolgáltatás, hálózati konfiguráció, és együttműködési eszközök - a munkavállaló számára teljes körűen megvalósítható a mobilitás. A munkavállalók így bárhol, bármikor elérhetik a vállalati erőforrásokat, ideértve a saját, személyes eszközeiket, és ezzel egy valóban zökkenőmentes munkavégzési élményben részesülnek. A vállalatoknál ezért egyre inkább elérhetővé válnak a mobil eszközök, hiszen mindez alapvető fontosságú az együttműködést szolgáló eszközök zökkenőmentes futtatásához. Ugyanakkor a vállalatok vezetőinek az IT biztonságról is szót kell ejteniük, hiszen gyakran előfordul, hogy az IT terület és a felhasználók biztonság-tudatossági szintje nagyon eltérő.

Mobilitás

Serényen költ a világ idén informatikára

A Gartner előrejelzése szerint 2024-ben globálisan 5 ezer milliárd dollárnál is többet költünk majd infokommunikációs eszközökre és szolgáltatásokra.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.