Nem lehet elégszer beszélni arról, hogy a heccből kipostolt Facebook és Twitter üzeneteink, vagy épp a parti hevében készült cikis fotók akár évekkel később is visszaüthetnek - például akkor, amikor állást keresünk.
Egy fejvadász, vagy egy vállalat munkaügyi döntéshozója egy évtizede még csak azokra az információkra támaszkodhatott, amelyeket az állásra jelentkezők megosztottak. Ha az illető szép öltönyben, egy jól összeállított önéletrajzzal érkezett és még illedelmesen is köszönt, a személyes impresszió máris félig "eladta" az illetőt. Azóta viszont eltelt pár év, és a körültekintő személyzetisek új fegyvert kaptak.

Ja, hogy az a fotó? Manapság azonban már különösebben kutatni sem kell esetleges extra adatok után az interneten, hiszen a közösségi oldalakon szinte mindenki fent van valamilyen formában. Az óvatlanok saját profiljukat is tárva-nyitva hagyják mindenki előtt, a nagy nyíltság viszont együtt jár a rég elfeledett részeg fotókkal, előző főnököket ócsároló bejegyzésekkel. Még az sincs teljesen levédve, aki a saját maga által megosztott információkat kellőképp megszűri, hiszen mindig akad pár jótét ismerős, akinek a fotói között ott állunk alsóneműben és nyakkendőben egy gyerekmedencében, kezünkben egy üres whiskysüveggel.

A közösségi médiával kapcsolatos trendeket figyelő Reppler friss kutatásában 300 fejvadászt és személyzeti vezetőt kérdezett meg arról, milyen módon építi be a közösségi médiát a jelentkezők leinformálásának folyamatába. Úgy tűnik, a legtöbben a "vizsgáztatás" valamelyik szakaszában már mindenképpen megnézik, milyen képet mutat magáról a pályázó a valóságban (vagy legalábbis annak közösségi leképezésében). Ne csodálkozzon tehát senki, ha egy interjú második körében hirtelen arra kérdeznek rá, vajon a következő munkahelyen is ugyanazt tervezi-e a fénymásolóval, mint az előzőben...



forrás: Reppler / Mashable

Az önéletrajz első 500 éve [infografika]
Megosztó viselkedés: így lájkolunk [infografika]
Virtuális munkatársak: terjed a távmunka [infografika]

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.