A járműgyártó egy Bluetooth-alapú technológival kísérletezik, amelyik a tervei szerint hatékony lenne a szemmel nem látható veszélyforrások azonosításában.

A Ford Motornál olyan okostelefon-alapú kommunikációs megoldást fejlesztenek, amely segíthet figyelmeztetni a járművezetőket a közelben haladó gyalogosokra és kerékpárosokra, köztük azokra is, akiket vizuálisan lehetetlen volna időben észrevenniük. Ezt a gyalogosok telefonján futó, dedikált applikáción, azon keresztül pedig a Bluetooth Low Energy (BLE) hálózati technológián keresztül valósítanák meg, amelynek révén a csatlakoztatott Ford járművek értesülnének felhasználók tartózkodási helyéről. Ebben a Ford partnere az Ohio State University vagy az a T-Mobile is, amelyik a Forddal együttműködve egy hasonló elven működő 5G-a rendszert építene ki.

Az ütközések kockázatát a járművek rendszere számolja ki, és szükség esetén figyelmezti a sofőröket a képernyőn, ahol gyalogosokat, kerékpárosokat vagy más objektumokat ábrázoló grafikákat jelenít meg hangos riasztások kíséretében – sőt le is fékezheti az autót, ha a vezető nem reagál időben a jelzésekre. A gyártó a héten egy Los Angeles-i iparági konferencián mutatja be a fejlesztést, amelynek a vonatkozó közlemény szerint olyan alkalmazásaival is számol, mint amilyen mondjuk az útépítéskor felbukkanó akadályok és az építőmunkások észlelése.

Mindenki próbálkozik

A részletek tehát még váratnak magukra, de a beszámolók máris megfogalmaznak néhány olyan problémát, ami első pillantásra is felmerül a Ford ötletével kapcsolatban. Ilyen például a pontosság: a kommenárok olyan vizsgálati eredményeket idéznek a BLE alapú pozicionálásról, amelyek szerint 0,79 és 2,28 méter között remekül működik a dolog, de 10 méteren túl már hatalmas szórást mutat. Figyelembe véve, hogy már a 30 km/h sebességgel mozgó autók féktávolsága is bőven 10 méter fölött van, a BLE nem tűnik a legjobb választásnak az észrevétlen gyalogosok felkutatására.

Mások felemlegeti a Toyota egy 2019-es bizarr szabadalmát is, amelyik pont az ellenkező végérről fogná meg a dolgot. Ez egy olyan maszkoló technológiáról szólt, amelyik önvezető üzemmódban a járművezetők kényelmát szolgálná. Az elképzelés szerint abban az esetben, ha a sofőr nem vezet éppen, hanem bámészodik, akkor a számítógép egyszerűen eltüntetné a képből a kilátást megzavaró veszélyforrásokat. Más szóval, amiről elég csak az önvezető rendszernek tudnia, azzal nem terhelné a vezetőt, aki nyilván hajlamos lenne frászt kapni, hogy a jármű tényleg megoldja-e egyedül a hirtelen veszélyhelyzeteket.

Közösség & HR

Az Apple is kénytelen volt feladni a teljes önvezetésről szóló terveit

Nem csak a saját márkás járművek megjelenésének a céldátumát tolták odébb, de a Bloomberg szerint azt is elengedték, hogy belátható időn belül megvalósítsák a legmagasabb szintű autonómiát.
 
Hirdetés

Innováció az integrációban

Interjú a mobilitás app integráció szakértő e6 Integrations ügyvezetőivel.

Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.