A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.
Hirdetés
 

A munkával való elégedettség gyakran nem csak a fizetéseken vagy az otthoni munkavégzés engedélyezésén múlik: a munkavállalók jelentős részének a karrierlehetőségek is fontosak, és minden eddiginél inkább hajlamosak elhagyni azokat a munkáltatókat, amelyek nem kínálnak nekik mentorálási és képzési programokat. Az EnterpriseDB szoftvercég júliusban végzett felmérést összesen 1400 technológiai szakembert bevonásával, amelyben azt találta, hogy a válaszadók 43 százaléka venne fontolóra egy-egy új álláslehetőséget, ha abban a jelenleginél nagyobb potenciált látna a karrierjének építésére.

A ZDNet a felmérésről szóló riportjából kiderül, hogy a megkérdezettek 46 elégedett az aktuális munkájával, de a technológiai munkaerő majdnem ugyanekkora arányban, 44 nyitott az új lehetőségekre is. Az EnterpriseDB szerint a műszaki dolgozók 38 százaléka tartja fontosnak a mentorációs lehetőségeket, 30 százalékuk pedig ugyanilyen lényegesnek tekinti a képzéseket és az újabb bizonyítványok megszerzését. A világjárvány során ugyanis sokuknak torpant meg a szakmai előmenetele, és most szívesen pótolnák az elvesztegetett időt, a munkaadók azonban alulteljesítenek az ilyen opciókat illetően.

Nem elég mondani, már csinálni is kell

A lap a Pluralsight online oktatási szolgáltató ugyancsak 2022-ben kiadott felmérését is idézi, amelynek értelmében a technológiai dolgozók 40 százaléka nevezi meg a karrierfejlesztés hiányát a munkahelyváltás fő motivációjaként, ami számára még a kompenzációval szemben is elsőbbséget élvez. Ezt érdemes összevetni a brit CWJobs informatikai állásoldal adataival, amelyek szerint a technológiai dolgozók alig negyede biztos benne, hogy a következő 12 hónapban is a mostani munkahelyén marad, minden 52 százalékuk pedig legalább havonta egyszer elgondolkodikrajta, hogy ideje lenne munkahelyet váltania.

Mindebből az látszik, hogy már nem elég általánosságban süketelni a munkavállalók folyamatos fejlődése melletti elkötelezettségről, miközben azoknak semmi ilyesmire nem marad idejük a napi feladataik ellátása mellett. A Pluralsight említett felmérése szerint például a dolgozók 61 százaléka érzi úgy, hogy túlságosan elfoglalt a tanuláshoz. Az EDB kutatásából viszont az is kiderül, hogy a munkáltatójukkal legelégedettebb válaszadók szerint a szervezetük tényleg indított mentorprogramokat az elmúlt 12 hónapban, míg az elégedetlenek azt mondták, hogy munkáltatójuk semmi ilyesmit nem vezetett be ebben az időszakban.

Részletek a ZDNet riportjában »

Közösség & HR

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.