Elmarad a piaci bevezetése annak a videós társkereső alkalmazásnak, amelyet a Meta (még leánykori nevén, Facebookként) tavaly kezdett felhasználók egy szűk csoportjával tesztelni. Mindez a cég által az érintetteknek küldött levélből derült ki, miszerint a kísérletet jövő héten végleg befejezik.
A társaság áprilisban erősítette meg, hogy Sparked néven egy új szolgáltatáson dolgozik. Az appot a Meta New Product Experimentation (NPE) névre hallgató házi fejleszőcsapata készítette abban a reményben, hogy sikerül a koncepcióval felkavarni a mostanában igencsak mozgalmas online társkeresés piacát.
Gyorsan lezavarták
A Sparked azzal próbált kitűnni a mezőnyből, hogy nem a profilok lapozgatására és üzenetváltások közötti zsonglőrködésre helyezte a hangúlyt, hanem rögtön a lényegre, az élő kommunikációra fókuszált. Az alkalmazás tulajdonképpen a rapid randik online megfelelője volt. Az eseményeket egy-egy konkrét térségre, városra fókuszálva (például Chicago) hirdették meg, ahol a jelentkezőknek 4 percük volt rá, hogy megtalálják a közös hangot a potenciális partnerrel. Amennyiben mindkét fél zöld utat adott, a videós beszélgetés további 10 perccel meghosszabbodott, végül a résztvevők szándékuk szerint elérhetőségi adatokat, telefonszámot, e-mail-címet, Instagram-fiókot oszthattak meg egymással.
A béta tesztre jelentkező felhasználóknak előzetesen nem kellett túl sok dolgot megadniuk magukról. Elég volt annyit megfogalmazniuk, hogy szerintük miért tekinthetők "kedves randevúzónak", illetve megjelölni, milyen nemű partnert keresnek. Az év során az általános összejöveteleken kívül speciális találkozókat is rendeztek például az LGBTQ-közösségnek, vagy éppen korcsoport szerinti szűkítéssel.
A projekt bezárásáról beszámoló TechCrunch idéz a felhasználóknak küldött levélből is. Ebben többek között az áll, hogy rengeteggel tapasztalattal gyarapodtak a résztvevők rendszeres hozzászólásainak és visszajelzéseinek köszönhetően, azonban "mint sok más jó ötletről elmondható, néhány beindul, másoknak viszont, véget kell érnie”.
Nem találják az a bizonyos szikrát
Abban valóban nincs semmi különleges, hogy egy kísérleti projektet elmeszelnek. Egy Meta szintű nagyvállalatnál futószalagon érkeznek a különböző ötletek, amelyek többsége az egykor reményteljes kísérletek kukájában végzi. A Sparked sikere ugyanakkor nagyon ráfért volna a közösségi oktopuszra, mivel sajtóértesülések szerint hagyományos, Facebookba ágyazott társkeresője (Dating) sem tud különösebb népszerűségre szert tenni a facebookozók között.
Mindez különösen azért fájó, mivel az online társkeresés iránt világszerte felfokozódott az érdeklődés a pandémiával kapcsolatos korlátozások következtében, azaz bőven volna miből hasítani a Metának egy csinos tortaszeletet. Egy biztos, a Sparked ebben nem fog segíteni.