Tavaly globálisan 16,7 milliárd dollár lehetett a kiberbiztosítási piac, de 2027-re duplázhatja az értékét, és elérheti a 33,4 milliárdot, állítja a GlobalData felmérése.
A szegmens a legnagyobb növekedését 2020-ban és 2021-ben érte el (lásd a grafikont). Ezt a piackutató alapvetően két okra vezeti vissza. A pandémia időszaka alatt – nem függetlenül a távmunka általánossá válásától – látványosan megugrott a kibertámadások gyakorisága és súlyossága, ami több szervezetet kényszerített arra, hogy kiberbiztosítással csökkentse kockázatait. De a helyzet a biztosítóknak is nagyobb kockázatokat hozott, amit legtöbbjük a díjak jelentős emelésével ellensúlyozott.
A biztosítók természetesen ezt alaposan megindokolták. Az Allianz pédául, amely a vállalati biztosításai (Allianz Global Corporate & Specialty) keretében régóta kínál kiberbiztosítást is, egy tavaly ősszel kiadott kiberkockázati trendelemzése kapcsán idézi egyik szakértőjét: "A zsarolóvírusos incidensek mintegy 80 százalékában a veszteségek elkerülhetők lettek volna, ha a szervezetek a legjobb gyakorlatokat követik. A patch-ek rendszeres telepítése, a többfaktoros hitelesítés, az információbiztonsági és tudatosságnövelő képzések és az incidensekre való reagálás tervezése alapvető fontosságúak a zsarolóvírus-támadások elkerülése szempontjából, és egyben jó kiberhigiéniát is jelentenek."
A GlobalData elemzése alapján a piac növekedése ugyan fokozatosan lassul az elkövetkező öt évben, de még 2025-ben is két számjegyű lesz. Benjamin Hatton, a GlobalData biztosítási elemzője szerint egyébként az elkövetkező időszakban más tendencia érvényesül majd, mint a pandémia alatt: a biztosítási díjak csökkennek, javulnak a gazdasági feltételek, így a vállalatok egyre szélesebb köre veszi majd igénybe ezeket a szolgáltatásokat – és ez utóbbi lesz a motorja a növekedésnek.
Hatton jóslata az, hogy a biztosítási díjak csökkenését több tényező együttes hatása eredményezheti. Javul a vállalatok biztonságtudatossága, egyre többen vezetnek be magasabb biztonsági szintet garantáló szabályzatokat, és csökken azoknak a szervezeteknek a száma, melyek hajlandók váltságdíjat fizetni a zsarolóknak. Ezzel párhuzamosan a kiberbiztosítási piacon is nő a verseny.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak