Trendfordulót és több érdekes helycserét is hozott az idei első negyedév az okostelefonok szegmensében. A Canalys elemzése szerint a piac feltámadni látszik azt követően, hogy a koronavírusos tavalyi évben végig nagyon szenvedett ez a szektor.
Mindenki nyert...
A piackutatói elemzés szerint januártól március végéig 347 millió készüléket értékesítettek világszinten a gyártók, ami örvendetesen nagy, 27 százalékos ugrást jelent az egy évvel ezelőtti teljesítményhez képest. Ez rá is fért a mobilos szemgensre, mivel a járvány okozta bizonytalanság az okostelefonos vásárlásokat alaposan visszavetette tavaly. A mostani eredmény egyébként nagyjából a három évvel ezelőtti szintnek felel meg, ami azt is megmutatja, hogy az elmúlt időszakban egyébként sem rakétázott a szektor.
A legnagyobb öt szállító közül tulajdonképpen mindenki örülhet a most publikált eredmények láttán. A Samsung például azért, mert a tavalyi ünnepi szezonban elvesztett elsőségét sikerült visszaszerezni az Apple-től. Ugyanakkor utóbbinak sincs oka panaszra, ahogy azt a héten nyilvánosságra hozott üzleti negyedév eredményei is mutatták. Míg a Samsung csak nagyjából a piaci átlagot hozta, iPhone-okból több mint 40 százalékkal több fogyott éves összevetésben.
A két éllovast három kínai márka követi. Közülük a Xiaomi fért fel a dobogóra 49 milliós szállítási mennyiségével. Ezzel az idei első negyedév lett a vállalat legsikeresebb periódusa, a 62 százaléknak megfelelő növekedés pedig a legerősebb bővülésnek számít az elit mezőnyében. A toplista maradék két helyén az Oppo és a Vivo osztozik, 36-37 millió körüli eladással és a piaci átlagot bőven meghaladó növekedési rátával.
...kivéve az, aki nem
A jelentésnek van azonban egy nagy vesztese is. A Huawei hosszú idő után először nem szerepel a legnagyobb gyártók között. Hogy mennyire gyorsan változhatnak a viszonyok, azt jól mutatja, hogy az amerikai szankciók miatt gúzsba kötött kínai nagyvállalat tavaly ilyenkor még 18 százalékos részesedéssel bírt, és a Samsunggal küzdött az első hely megszerzésért.
A negyedéves számok alapján azonban már csak a hetedik legnagyobb szereplője a piacnak, mindössze 18,6 milliós értékesített darabszámmal. A nagy zuhanás mögött egyébként nem kizárólag a két nagyhatalom kereskedelmi háborújának közvetlen hatásai állnak, hanem az is, hogy a Honor márkát tavaly leválasztotta magáról a Huawei, így az már nem adódik hozzá a vállalat teljesítményéhez. Igaz, ezt sem jószántából tette, hanem pont a szankciók okozta károk minimalizálása miatt.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak