Valószínűleg kiderült, hogy rossz hatással lehet a Tesla töltőhálózatának erőltetett ütemű bővítésére, ha kirugdalja a rajta dolgozó összes emberét.

A Tesla Supercharger hálózata már mint 25 ezer töltőoszlopot üzemeltet az Egyesült Államokban, és kétszer ennyit a világ többi részén. A társaság infrastruktúrája ószéles körben elterjedt, jól karbantartott és gyors megoldást képvisel, enyhítve az autóvásárlók aggodalmait az elektromos járművek hatótávolságát illetően. A kisebb-nagyobb autógyártók is sorban csatlakoznak a Tesla által meghatározott szabványhoz, a hálózat működtetése pedig újabban már nyereséges volt – igaz, hogy az ott dolgozók folyamatosan egészen extrém célkitűzésekről számolnak be, de a létszámhiányos részlegnél eddig az abnormális körülmények ellenére is képesek voltak teljesíteni az újabb és újabb elvárásokat.

Nem véletlenül okozott hatalmas meglepetést, amikor a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk áprilisban kirúgta a Supercharger 500 fős csapatát is annak a nagyszabású leépítésnek a keretei között, ami a kényszerű megszorításokra és a termelékenységnövelés miatt már a társaság teljes állományának nagyjából 20 százalékát érinti. A lépés a márka ügyfeleinél is kiverte a biztosítékot, akik közül sokan éppen a gyorstöltő-hálózat miatt döntöttek a Tesla mellett, miközben a gyártó fontos lízingszerződésekből lépett ki, és gyakran már saját beszállítóival sem hajlandó kommunikálni. A dolog tehát nem néz ki jól sem az infrastruktúra fenntartására és fejlesztésére, sem a Tesla vásárlóira, sem más iparági szereplőkre nézve.

Bocs, megint nem gondolkodtunk

Musk időközben bejelentette, hogy a Tesla több mint félmilliárd dollárt költ a Supercharger további bővítésére, de ehhez nem fűzött hozzá semmit, ami értelmezhetővé tenné a vállalást. Ebben a felállásban az sem világos, hogy a cég hogyan teljesítené azt a tavalyi kötelezettségvállalását, amelynek értelmében az év végéig megduplázza a hálózat méretét, és amihez odahaza komoly állami támogatást is kapott. A teljes rendszer értéke egyébként tavalyi becslések szerint is a 100 milliárd dolláros nagyságrendben lehet, és a hírek szerint a versenytársak tárt karokkal várják minden olyan partner jelentkezését, aki megpróbálná befejezni a Teslánál tapasztalható felfordulás miatt félbehagyott fejlesztéseit.

Hogy a mizéria ennél is nagyobb legyen, a Bloomberg értesülései alapján a vállalat időközben megkezdte a Supercharger elbocsátott munkatársainak újbóli felvételét, például visszahelyezték tisztségébe a terület észak-amerikai igazgatóját is. Egyelőre nem világos, hogy hány szakembert érint a dolog, a Tesla pedig szokás szerint figyelmen kívül hagyta a megjegyzéskéréseket, de nem ez lenne az első eset, hogy Musk kénytelen kihátrálni valamilyen rövidlátó döntéséből. Ilyen volt például, amikor a Twitter (azóta X) átvételekor sebtiben kirúgott alkalmazottak közül is rögtön több tucatnyit próbáltak visszahívni a céghez, miután kiderült, hogy nem nélkülözhetők a Musk által elképzelt funkciók kiépítéséhez.

Közösség & HR

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.