A Tesla Supercharger hálózata már mint 25 ezer töltőoszlopot üzemeltet az Egyesült Államokban, és kétszer ennyit a világ többi részén. A társaság infrastruktúrája ószéles körben elterjedt, jól karbantartott és gyors megoldást képvisel, enyhítve az autóvásárlók aggodalmait az elektromos járművek hatótávolságát illetően. A kisebb-nagyobb autógyártók is sorban csatlakoznak a Tesla által meghatározott szabványhoz, a hálózat működtetése pedig újabban már nyereséges volt – igaz, hogy az ott dolgozók folyamatosan egészen extrém célkitűzésekről számolnak be, de a létszámhiányos részlegnél eddig az abnormális körülmények ellenére is képesek voltak teljesíteni az újabb és újabb elvárásokat.
Nem véletlenül okozott hatalmas meglepetést, amikor a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk áprilisban kirúgta a Supercharger 500 fős csapatát is annak a nagyszabású leépítésnek a keretei között, ami a kényszerű megszorításokra és a termelékenységnövelés miatt már a társaság teljes állományának nagyjából 20 százalékát érinti. A lépés a márka ügyfeleinél is kiverte a biztosítékot, akik közül sokan éppen a gyorstöltő-hálózat miatt döntöttek a Tesla mellett, miközben a gyártó fontos lízingszerződésekből lépett ki, és gyakran már saját beszállítóival sem hajlandó kommunikálni. A dolog tehát nem néz ki jól sem az infrastruktúra fenntartására és fejlesztésére, sem a Tesla vásárlóira, sem más iparági szereplőkre nézve.
Bocs, megint nem gondolkodtunk
Musk időközben bejelentette, hogy a Tesla több mint félmilliárd dollárt költ a Supercharger további bővítésére, de ehhez nem fűzött hozzá semmit, ami értelmezhetővé tenné a vállalást. Ebben a felállásban az sem világos, hogy a cég hogyan teljesítené azt a tavalyi kötelezettségvállalását, amelynek értelmében az év végéig megduplázza a hálózat méretét, és amihez odahaza komoly állami támogatást is kapott. A teljes rendszer értéke egyébként tavalyi becslések szerint is a 100 milliárd dolláros nagyságrendben lehet, és a hírek szerint a versenytársak tárt karokkal várják minden olyan partner jelentkezését, aki megpróbálná befejezni a Teslánál tapasztalható felfordulás miatt félbehagyott fejlesztéseit.
Hogy a mizéria ennél is nagyobb legyen, a Bloomberg értesülései alapján a vállalat időközben megkezdte a Supercharger elbocsátott munkatársainak újbóli felvételét, például visszahelyezték tisztségébe a terület észak-amerikai igazgatóját is. Egyelőre nem világos, hogy hány szakembert érint a dolog, a Tesla pedig szokás szerint figyelmen kívül hagyta a megjegyzéskéréseket, de nem ez lenne az első eset, hogy Musk kénytelen kihátrálni valamilyen rövidlátó döntéséből. Ilyen volt például, amikor a Twitter (azóta X) átvételekor sebtiben kirúgott alkalmazottak közül is rögtön több tucatnyit próbáltak visszahívni a céghez, miután kiderült, hogy nem nélkülözhetők a Musk által elképzelt funkciók kiépítéséhez.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak