A mikroblog-szolgáltató csavart kicsit felhasználási feltételein, hogy vonzóbb csomagot kínálhasson a hirdetőknek.

Miközben a közösségi platform vezére elképesztő összeggel igyekszik jobbá tenni a világot, a Twitter a maga részéről próbál a befektetői igényeknek megfelelve egyre több pénzt kisajtolni a rendszerből. Ez például úgy valósulhat meg, hogy több információt adnak ki a felhasználókról a hirdetési partnerek felé. A héten életbe léptetett új szabályzat pontosan ennek nyit utat.

Add ide az adatod!

A változások a mobil alkalmazás adatkezelési részét érintik. Mint ahogy arról a felugró ablak tájékoztatja a twitterezőket: megváltoznak a felhasználói lehetőségek azzal kapcsolatban, hogy a cég milyen információkat oszthat meg üzleti partnereivel. Ez nem virágnyelven és konkrétan azt jelent, hogy elveszik az az eddig meglévő funkció, amelyekkel a felhasználók megtagadhatták mobil adataik kiadását a reklámozók felé. 

Mostantól tehát a hirdetők egy csomó hasznos információhoz hozzájuthatnak a felhasználókról. Ebbe beletartozik például az, hogy a twitterező milyen hirdetéseket nézett, melyekkel végzett interakciót, vagy akár a használt IP-címek és más, mobil eszközök beazonosítására alkalmas információk. A cég ugyanakkor hangsúlyozza, hogy mindez továbbra sem jelenti azt, hogy neveket, emailcímeket, telefonszámokat vagy twitteres fiókneveket osztanának meg a hirdetőkkel. (Már ha az ilyesminek hinni lehet azok után, hogy tavaly kiderült, "véletlenül" korábban is kaptak ilyen jellegű adatokat a partnerek.)

A változásokat meglehetősen erőszakosan vezeti be a cég, mivel a fenti adatok kiadása mostantól kötelező a szolgáltatás igénybevételéhez. Eszerint minden felhasználónál automatikusan bekapcsolódik ez a funkció és nem is lehet deaktiválni azt. Kivételes helyzetben vannak viszont a GDPR előírásaival védett európai felhasználók. Ebben a régióban ugyanis közvetlen beleegyezést kell kérnie a felhasználóktól a Twitternek.

Nyomás alatt

A közösségi hálózat a módosítást azzal magyarázza, hogy csak így tudja biztosítani, hogy a szolgáltatás továbbra is ingyenes legyen. Ennek valóban lehet valóságalapja, hiszen a Twittert az utóbbi időben egyre komolyabb nyomás alá helyezték a befektetői, mivel keveselték a platform pénztermelő képességét. Egy hónapja az egyik jelentős pakkot birtokló csoport egyenesen az alapító Jack Dorsey elmozdítását kezdeményezte a vezetői székből, ám végül sikerült megállapodásra jutni a feleknek. 

Utóbbi mellett az is közrejátszhatott a mostani lépés meghozatalában, hogy a koronavírus okozta gazdasági problémák nagyon gyorsan megjelentek a Twitter bevételi oldalán is. Két héttel ezelőtt a cég az elsők között nyilatkozott arról a közösségi óriások közül, hogy a Covid-19 jelentősen rontotta a forgalmát. (Már ami a hirdetési bevételeket illeti, hiszen a felhasználói szám ezzel párhuzamosan megugrott.)

Közösség & HR

Az Apple az MI-fejlesztéseiben próbálja kiaknázni az open source előnyeit

A cég a Hugging Face Hubon tett közzé több nyílt forráskódú LLM-et, melyek helyben, a végponti eszközökön futnak.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.