Miközben a közösségi platform vezére elképesztő összeggel igyekszik jobbá tenni a világot, a Twitter a maga részéről próbál a befektetői igényeknek megfelelve egyre több pénzt kisajtolni a rendszerből. Ez például úgy valósulhat meg, hogy több információt adnak ki a felhasználókról a hirdetési partnerek felé. A héten életbe léptetett új szabályzat pontosan ennek nyit utat.
Add ide az adatod!
A változások a mobil alkalmazás adatkezelési részét érintik. Mint ahogy arról a felugró ablak tájékoztatja a twitterezőket: megváltoznak a felhasználói lehetőségek azzal kapcsolatban, hogy a cég milyen információkat oszthat meg üzleti partnereivel. Ez nem virágnyelven és konkrétan azt jelent, hogy elveszik az az eddig meglévő funkció, amelyekkel a felhasználók megtagadhatták mobil adataik kiadását a reklámozók felé.
Mostantól tehát a hirdetők egy csomó hasznos információhoz hozzájuthatnak a felhasználókról. Ebbe beletartozik például az, hogy a twitterező milyen hirdetéseket nézett, melyekkel végzett interakciót, vagy akár a használt IP-címek és más, mobil eszközök beazonosítására alkalmas információk. A cég ugyanakkor hangsúlyozza, hogy mindez továbbra sem jelenti azt, hogy neveket, emailcímeket, telefonszámokat vagy twitteres fiókneveket osztanának meg a hirdetőkkel. (Már ha az ilyesminek hinni lehet azok után, hogy tavaly kiderült, "véletlenül" korábban is kaptak ilyen jellegű adatokat a partnerek.)
A változásokat meglehetősen erőszakosan vezeti be a cég, mivel a fenti adatok kiadása mostantól kötelező a szolgáltatás igénybevételéhez. Eszerint minden felhasználónál automatikusan bekapcsolódik ez a funkció és nem is lehet deaktiválni azt. Kivételes helyzetben vannak viszont a GDPR előírásaival védett európai felhasználók. Ebben a régióban ugyanis közvetlen beleegyezést kell kérnie a felhasználóktól a Twitternek.
Nyomás alatt
A közösségi hálózat a módosítást azzal magyarázza, hogy csak így tudja biztosítani, hogy a szolgáltatás továbbra is ingyenes legyen. Ennek valóban lehet valóságalapja, hiszen a Twittert az utóbbi időben egyre komolyabb nyomás alá helyezték a befektetői, mivel keveselték a platform pénztermelő képességét. Egy hónapja az egyik jelentős pakkot birtokló csoport egyenesen az alapító Jack Dorsey elmozdítását kezdeményezte a vezetői székből, ám végül sikerült megállapodásra jutni a feleknek.
Utóbbi mellett az is közrejátszhatott a mostani lépés meghozatalában, hogy a koronavírus okozta gazdasági problémák nagyon gyorsan megjelentek a Twitter bevételi oldalán is. Két héttel ezelőtt a cég az elsők között nyilatkozott arról a közösségi óriások közül, hogy a Covid-19 jelentősen rontotta a forgalmát. (Már ami a hirdetési bevételeket illeti, hiszen a felhasználói szám ezzel párhuzamosan megugrott.)
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak