A mikroblog-szolgáltató csavart kicsit felhasználási feltételein, hogy vonzóbb csomagot kínálhasson a hirdetőknek.
Hirdetés
 

Miközben a közösségi platform vezére elképesztő összeggel igyekszik jobbá tenni a világot, a Twitter a maga részéről próbál a befektetői igényeknek megfelelve egyre több pénzt kisajtolni a rendszerből. Ez például úgy valósulhat meg, hogy több információt adnak ki a felhasználókról a hirdetési partnerek felé. A héten életbe léptetett új szabályzat pontosan ennek nyit utat.

Add ide az adatod!

A változások a mobil alkalmazás adatkezelési részét érintik. Mint ahogy arról a felugró ablak tájékoztatja a twitterezőket: megváltoznak a felhasználói lehetőségek azzal kapcsolatban, hogy a cég milyen információkat oszthat meg üzleti partnereivel. Ez nem virágnyelven és konkrétan azt jelent, hogy elveszik az az eddig meglévő funkció, amelyekkel a felhasználók megtagadhatták mobil adataik kiadását a reklámozók felé. 

Mostantól tehát a hirdetők egy csomó hasznos információhoz hozzájuthatnak a felhasználókról. Ebbe beletartozik például az, hogy a twitterező milyen hirdetéseket nézett, melyekkel végzett interakciót, vagy akár a használt IP-címek és más, mobil eszközök beazonosítására alkalmas információk. A cég ugyanakkor hangsúlyozza, hogy mindez továbbra sem jelenti azt, hogy neveket, emailcímeket, telefonszámokat vagy twitteres fiókneveket osztanának meg a hirdetőkkel. (Már ha az ilyesminek hinni lehet azok után, hogy tavaly kiderült, "véletlenül" korábban is kaptak ilyen jellegű adatokat a partnerek.)

A változásokat meglehetősen erőszakosan vezeti be a cég, mivel a fenti adatok kiadása mostantól kötelező a szolgáltatás igénybevételéhez. Eszerint minden felhasználónál automatikusan bekapcsolódik ez a funkció és nem is lehet deaktiválni azt. Kivételes helyzetben vannak viszont a GDPR előírásaival védett európai felhasználók. Ebben a régióban ugyanis közvetlen beleegyezést kell kérnie a felhasználóktól a Twitternek.

Nyomás alatt

A közösségi hálózat a módosítást azzal magyarázza, hogy csak így tudja biztosítani, hogy a szolgáltatás továbbra is ingyenes legyen. Ennek valóban lehet valóságalapja, hiszen a Twittert az utóbbi időben egyre komolyabb nyomás alá helyezték a befektetői, mivel keveselték a platform pénztermelő képességét. Egy hónapja az egyik jelentős pakkot birtokló csoport egyenesen az alapító Jack Dorsey elmozdítását kezdeményezte a vezetői székből, ám végül sikerült megállapodásra jutni a feleknek. 

Utóbbi mellett az is közrejátszhatott a mostani lépés meghozatalában, hogy a koronavírus okozta gazdasági problémák nagyon gyorsan megjelentek a Twitter bevételi oldalán is. Két héttel ezelőtt a cég az elsők között nyilatkozott arról a közösségi óriások közül, hogy a Covid-19 jelentősen rontotta a forgalmát. (Már ami a hirdetési bevételeket illeti, hiszen a felhasználói szám ezzel párhuzamosan megugrott.)

Közösség & HR

Le kell-e mondani a távmunkázóknak a céges karrierről?

Ha valaki nem szeretne élete végéig a céges hierarchia alján maradni, nehéz helyzetben lesz, ha a távmunkát választja – vélik egyes szervezetfejlesztési szakértők.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.