A mikroblogszolgáltató szánja-bánja, hogy "véletlenül" simán felhasználta hirdetési rendszerében a biztonságos beléptetéshez megadott telefonszámokat.

Újabb csúnya, adatkezelési ügy látott napvilágot tegnap, amely valamely nagy internetes vállalathoz kötődik. A Cambridge Analytica-botrány óta leginkább a Facebookhoz szokták az ilyesmit kötni, de most a Twitter tett róla, hogy ne csak a rivális neve forogjon a témában.

Biztonságos reklámelhelyezés

A Twitterre regisztrálóknak a szolgáltató felajánlja (sőt melegen ajánlja) a kétfaktoros azonosítás élesítését a belépés biztonságosabbá tételére. Ehhez azonban a személyes adataira és virtuális alteregójára fokozottan ügyelő netezőnek természetesen meg kell adnia a telefonszámát is, hogy a cég oda küldhesse a jogos belépést igazoló kódot.

Azonban egy tegnapi blogbejegyzésből kiderül, hogy a Twitter csak nemrégiben fedezte fel, hogy ezeket az adatokat bizony nem csak biztonsági célból használták. Az írás szerint a felhasználók levélcímeit és telefonszámait összepárosíthatták a cég Tailored Audiences és Partner Audiences elnevezésű hirdetési rendszerében. Ezek lehetővé teszik a reklámozó partnereknek, hogy a Twitteren futó kampányukat az általuk vagy egy harmadik fél által megadott marketinglistával.

Arról, hogy ebbe mégis miként keveredhettek bele a biztonsági funkciók miatt megadott emailcímek és telefonszámok, nem igazán adott felvilágosítást a vállalat. Sőt azt is közölte, hogy fogalma sincs arról, hány ember lehet érintett az ügyben. Cserébe viszont nagyon sajnálják a dolgot, és szeptember közepén meg is oldották, hogy a továbbiakban ilyen csúnyaság ne folyhasson a saját rendszerükben.

Mindenkinek rossz

Mondani sem kell, hogy az ilyen esetek egyáltalán nem tesznek jót senkinek. Az éppen kukoricára térdelő vállalat renoméját bizonyosan nem javítja, de ez legyen az ő bajuk. A nagyobb probléma, hogy ez és más hasonló ügyek is akadályozhatják a biztonságtudatos internetezés elterjedését. Hiszen miért is adja meg egy felhasználó legfontosabb személyes adatait egy szolgáltatónak, ha az a biztonságos működés biztosítása helyett készakarva vagy éppen hanyagságból, más célokra használja fel azokat.

Biztonság

Félünk, hogy képernyőfüggővé válnak gyerekeink, de mi is tehetünk róla

Az okostelefonok elterjedésével párhuzamosan egyre fiatalabb korban kezdik a képernyőket bámulni és nyomkodni a gyerekek. Egy hazai kutatásban fiatal szülők véleményét kérdezték a témáról.
 
Hirdetés

Az MI-k már a spjázban vannak - Magyarországon is

Nemcsak az autóipar, vagy az olyan tech óriások, mint az Amazon használhatnak ma már tanulásra képes gépeket, egyre több az izgalmas alkalmazási terület, akár itthon is.

A hatékonyság növelésének vágya az adatok mentésének és helyreállításának világában is erőteljesen jelentkezik. Nézzük, milyen trendek bontakoznak ki idén!

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.