Megtört a pandémia lecsengése óta tartó trend: tavaly újra emelkedett a fejlesztők mobilos játékokhoz kötődő bevétele.

Megjelent a mobilos szegmensre fókuszáló Sensor Tower elemzőcég idei átfogó jelentése, amely sok más mellett a telefonos játékokkal kapcsolatos trendeket is felrajzolja. A State of the Mobile 2025 elmúlt évre vonatkozó adatai alapján a szektorban több ellentétes irányú folyamat zajlik éppen, de jó érzékkel megválasztott üzleti stratégiával továbbra is van mit keresni a fejlesztőknek és kiadóknak.

Szó szerint van mit keresni, hiszen 2021 óta először ismét nőtt az alkalmazásokon belül végzett vásárlások (in-app purchase – IAP) értéke. Ezekkel jellemzően játékokon belül használható extra tárgyakat, előnyöket, krediteket szereznek a felhasználók, de nem ritka, hogy csak valamiféle vizuális különlegesség jár a valódi pénzért cserébe. Minderre a világ tavaly 80,9 milliárd dollárnyi összeget tapsolt el, ami 4 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi adat. A pandémia idején megtapasztalt pénzeső szintjének eléréséhez azonban még így is több év kell majd ebben a tempóban.
 

A játékokon belül vásárlások összértékének alakulása az elmúlt években (forrás: Sensor Tower) 


Érdekes módon a bevételek emelkedését a letöltési számok további csökkenése mellett sikerült elérni. A 2021-es csúcs óta megfigyelhető trend, hogy egyre kevesebb játékot töltünk a telefonjainkra. Az egyre gyorsuló hanyatlás következtében tavaly már bőven 50 milliárd alá esett a forgalom, miközben négy éve még több mint 55 milliárd telepítést regisztráltak.
 

Letöltött mobiljátékok száma az elmúlt években (forrás: Sensor Tower) 


Az elemzés szerint mindezek arra utalnak, hogy a felhasználók már jobban megválogatják, mire áldoznak idejükből (és pénzükből). 2020-ban például még több mint 200 új játék szerepelt az USA-ra vonatkozó 1000-es toplistán, tavaly viszont már csak nagyjából 100.

Ha a különböző stílusokat nézzük, nagy különbségek mutatkoznak a letöltési számok és a generált forgalom vonatkozásában. 2024-ben leginkább a szimulációs játékok és a rejtvények (puzzles) voltak népszerűek, ám a legtöbb pénzt a stratégiai játékokkal lehetett keresni. Utóbbiak forgalma éves alapon 16 százalékkal nőtt, amivel a teljes tavalyi IAP-torta 21 százalékát szerezték meg.

Elemzők szerint azok a fejlesztők remélhetnek sikereket a piacon, amelyek képesek kellően nagy felhasználói bázist magukhoz vonzani, majd minél tovább lekötni ezeket a játékosokat. Azaz nem árt, ha a játék vonzó, barátságos témával, valamint könnyen érthető, kezelhető játékmenettel rendelkezik, egyben képes újdonságokkal, összetettebb feladatokkal szolgálni a veterán közönség számára.

(Kép:  ​Royal Match - ​Dream Games)

Konzumer tech

Az SAP a nyilvános felhőt, a cégek a privát felhőt és az on-premet szeretik

A Horváth vezetési tanácsadó felmérése szerint még az érett informatikai háttérrel rendelkező cégeknek sem egyszerű S/4HANA-ra átállni.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.