A Google az Ipsos közreműködésével készült felmérése szerint idehaza egy év alatt másfélszeresére nőtt az okostelefon-penetráció, bár a magyarok a készüléket főleg szórakozásra, ezen belül elsősorban a közösségi oldalak böngészésére használják.
A Google 48 országra kiterjedő, magyar nyelven is olvasható Our Mobile Planet felmérésének adataiból kiderül, hogy a tavalyi első negyedév 22 százalékos okostelefonos pentrációja az idei első három hónap végére már 34 százalékosra emelkedett a 16 évesnél idősebb hazai válaszadók körében. Bár az okostelefon-tulajdonosok mindössze fele használja készülélkét mindennap, közel kétharmaduk sosem megy el otthonról nélküle, sőt tízből hárman inkább a tévéjüktől válnának meg, mint az okostelefontól.

Nem bízunk a mobilos fizetésben  A legnépszerűbb időtöltés a közösségi hálózatok felkeresése (84 százalék), amit a telefont mindennap használók gyakorlatilag naponta meg is tesznek. A megkérdezettek háromnegyede végzett már keresést termékekre vagy szolgáltatásokra, és a keresések 20-25 százaléka vásárlással végződött; a mobilos vásárlás akadályának legtöbben a hitelkártya-biztonsággal kapcsolatos aggályokat és a képernyőméretből fakadó kényelmetlenségeket említette.

A mobilos hirdetések észrevételével, a jellemző tevékenységekkel vagy a helyi információk felhasználásával kapcsolatban érdemes végigtallózni a pdf-formában is elérhető felmérést, amihez a magunk részéről két alapvető statisztika összehasonlításával járulunk hozzá.

 

Az olaszok olajjal locsolgatják az USA és az EU parázs kereskedelmi vitáját

Az amerikai techvállalatokkal szemben támasztott olasz áfakövetelés minden olyan vállalatot érinthet, ahol ingyenes szolgáltatásokat kötnek össze a felhasználói adatok begyűjtésével.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.