Lapértesülések szerint bizonytalan ideig csúszik az FSD hatósági engedélyezése az autógyártó második legfontosabb piacán.

Akadozik a Tesla jövőjét meghatározó Full Self-Driving (FSD) bevezetése Kínában, a járműgyártó második legnagyobb piacán – számolt be róla meg nem nevezett forrásaira hivatkozva a Financial Times. A Tesla tavaly még úgy nyilatkozott a hatósági jóváhagyásokra várva, hogy az FSD várhatóan 2025-ben jelenik meg elektromos autóiban Európában és Kínában is, de a lap szerint utóbbi esetben a szabályozók "határozatlan időre" váltottak a korábban idén tavaszra tervezett engedélyezésben, vagyis már az idei megjelenés sem vehető biztosra.

A beszámolók alapján ez a legújabb példa lehet rá, hogy Elon Musk véleményes politikai szerepvállalása milyen károkat okoz az általa irányított vállalatoknál. Miután Musk legújabb legjobb barátja, Donald Trump amerikai elnök extrém vámokkal fenyegeti ellenfeleit és szövetségeseit egyaránt, az FT szerint Pekingben az FSD bevezetésének ügyét is simán felhasználják majd a kereskedelmi háborúban. Mindezt egy olyan környezetben, amikor a Tesla eladásai éppen világszerte zuhannak.

Nem a kínai fekvőrendőr a legnagyobb problémájuk

A kínai elektromos járművek piaca a világ leggyorsabban növekvő piacai közé tartozik, a globális regisztrációk több mint 60 százaléka onnan származik. Közben a kínai elektromosjármű-gyártók lassan a nemzetközi piacot is zsebre teszik: az Egyesült Államok és az Európai Unió tavaly ősszel becsült eladásaiban a vámok ellenére is 75 százalék körül álltak. Ebben az összefüggésben egy dolog a kínai FSD-bevezetés késlekedése, a másik pedig, az, hogy a Tesla egyáltalán képes lesz-e időben leszállítani a technológia régóta ígérgetett, valóban autonóm verzióját.

Musk januárban éppen azt állította, hogy Austinban már 5-6 hónap múlva megjelennek az utakon az új rendszerrel futó Teslák, de ez már a sokadik hasonló bejelentése volt azóta, hogy 2016-ban az év végére ígérte a teljes autonómia megvalósítását. Az persze csak idén nyáron derül ki, hogy mi lesz a helyzet Austinban, de az biztos, hogy a januári bejelentést követően egy felügyelt FSD-t használó Cybertruck felcsavarodott egy oszlopra Nevadában, mert nem vette észre , hogy elfogyott alóla a sáv.

Piaci hírek

A Google-nél sokadszorra került elő az okosszemüveg témája

A cég a jelek szerint képtelen elengedni a terméktípust, amivel kapcsolatban az elmúlt évek során már számos kudarcos élménye volt.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.