Egy nemzetközi felmérés a TV, a PC, a mobil és a táblagép használati szokásaira kérdezett rá.

A három, sőt, már négy képernyős világban nagyon nem mindegy, hogy a felhasználók milyen arányban nézik a képernyőket, azaz fogyasztanak különböző tartalmakat. Mary Meeker, a Morgan Stanley internet elemzőjének legutóbbi, netes trendeket bemutató előadásában az egyik dia pontosan ezeket a szokásokat mutatja be, ami azért külön érdekes, mert a vizsgált piacok közt ott van Magyarország is.

Távol-keleti fölény

A Milward Brown 2014-es AdReaction felmérésből származó adatok arra a kérdésre válaszul születtek, hogy „nagyjából mennyi időt tölt naponta a televízió (nem netes), a laptop/PC, mobiltelefon, vagy táblagép kijelzőjének nézésével?”. A kutatás során 30 ország, 16-44 éves korosztályba tartozó média fogyasztóit szólaltatták meg, ami így a világ teljes populációjának 70 százalékát reprezentálja, vagyis meglehetősen átfogó eredményről van szó.

Az ábra szerint a legnagyobb fogyasztók Indonézia, a Fülöp-szigetek és Kína: az ottani megkérdezettek bőven 500 perc fölött, azaz több mint 8 órát töltenek a különböző kijelzők nézésével. A készülékek közötti arány a lista első harmadában jellemzően a mobil felé billen el, és ahogy haladunk a kevesebb perces értékek felé, úgy egyenlítődik ki a mezőny. Az élbolyban Vietnám szolgál kiugróan magas PC-s értékkel, mivel ott naponta 160 percet töltenek el a számítógépek előtt ülve, de ugyanitt a táblagépekre jutó 95 perc is kiemelkedően magas.

Magyaroszág 350 perccel sereghajtó (a kép kattintás után nagyban is megnézhető)

A mobilos használat nyertese Szaúd-Arábia, ahol 189 percet töltenek az okostelefonokkal, a táblagépek Indonéziában a legnépszerűbbek (110 perc), a számítógép képernyője a Kínában szögezi oda a felhasználókat a legtöbb ideig (161 perc), a televízió pedig az Egyesült Államokban vezet toronymagasan 147 perces értékkel.

Magyarország: 5,8 óra képernyő naponta

A magyar viszonyok kifejezetten kiegyenlítettek, és a többiekhez képest meglepően kevésnek tűnik a napi 350 perc, azaz közel 6 órás képernyő idő. Hazánkban a notebook, illetve PC vezet 112 perccel, amit nem sokkal lemaradva követ a tévé (98p), valamint az okostelefon (90p). A táblagépekre vonatkozó 48 perccel a középmezőnybe tartozik Magyarország, amivel megelőzzük a meglepően keveset táblagépező Japánt (15p), de még az USA-t is.

Aki kíváncsi Mary Meeker további megállapításaira, annak ajánljuk az elemző teljes prezentációját, mivel számtalan érdekes adattal, összefüggéssel szolgál az iparágat illetően. Ilyen például az, hogy a mobilos adatforgalmazás annak ellenére nő, hogy a maga a használat csökken, a világ 5,2 milliárd mobiltulajdonosának mindössze 30 százaléka rendelkezik okostelefonnal, még mindig több televízió néző (5,5 milliárd) van a világon, mint mobilos, végül nincs is olyan rossz állapotban az IT szektor, mint ahogy azt gondolnánk.

Konzumer tech

Látótávolságra került a 3D-nyomtatott emberi bőr

Svéd kutatóknak sikerült áttörésként értékelt eredményeket felmutatni egy olyan területen, amely a következő szintre emelheti az orvostudományt.
 
A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.