Habár a spamszűrők néha teljesen érthetetlen okból küldenek süllyesztőbe ártalmatlan e-maileket, azért némi odafigyeléssel csökkenthető az ilyen "balesetek" gyakorisága.

Legyen szó üzleti, vagy éppen személyes jellegű fontos levélről, az egyik legnagyobb bosszúságot az okozza, ha az elküldött üzenetet meg sem kapja a címzett, miközben a feladó hiába vár a remélt válaszra. A probléma gyakran a spamszűrők miatt keletkezik. Ezek az algoritmusok a felhasználók postaládáját igyekeznek tisztán tartani a nem kívánt, vagy egyenesen rosszindulatú megkeresésektől. Ugyanakkor ahol fát vágnak, ott gyakran hullik a forgács is.

Az Insider a téma kapcsán egy tippgyűjteményt állított össze, amelyek betartásával jelentősen csökkenthető az esélye annak, hogy egy fontos e-mailünk a virtuális szemétlerakóban landol a túloldalon.

Kényes szavak

Az üzleti célú leveleknél különösen óvatosan kell bánni a megfogalmazással, mert a vállalati biztonsági szűrőket általában inkább túlhúzzák annak érdekében, hogy biztosan ne csússzon át valami ártalmas üzenet. A levél tárgyában például ne használjuk a "RE:" vagy "FW:" kezdést, ha az üzenet nem valódi válasz vagy továbbítás. Érdemes kerülni a szenzációhajhász állításokat, illetve az e-mail tartalmától teljesen független témákat. Szintén nem javallott az írásjelek és szimbólumok indokolatlan használata. A halmozott dollárjelek és a seregnyi felkiáltójel például általában vörös posztóként funkcionál a spamszűrőknél.

A tárgysor mellett ugyanilyen fontos, hogy magában a törzsszövegben se kövessük el a fentihez hasonló hibákat. Mint ahogy nem kívánt átirányítást érhet a csupa nagybetűs írásmód és bizonyos spamgyanús kifejezések (például "teljesen ingyenes", "költségmentes", "könnyű pénz" stb.) erőltetése is.

Csalárd csatolmányok

A levélhez kapcsolt, kártékony kódokat, veszélyes linkeket, utasításokat tartalmazó csatolmányok az internetes bűnözők egyik leggyakrabban bevetett eszközének számítanak. Éppen ezért az ilyen üzeneteket extra figyelemmel vizsgálják át a védelmi algoritmusok. Minél több állomány érkezik egy adagban, annál erősebb a vészjelző szirénák hangja. A kellemetlenségek elkerülése végett, ha különösen fontos témáról van szó, a csatolmányt tartalmazó levél mellett érdemes egy másik, tisztán szöveges üzenetet is küldeni a címzettnek, amelyben tájékoztatjuk az anyag érkezéséről. Egy másik lehetőség, hogy a csatolmányok helyett csak egy felhős tárhelyre (Dropbox, Google Drive stb.) mutató linket küldünk, ahonnan a fogadó fél saját maga tudja letölteni közvetlenül az állományokat.

Hitelesítési problémák

Ha vállalkozásunk rendszeresen sok egyéni levelet küld ki, vagy bejáratott hírlevele van, különösen fontos az e-mailek megfelelő hitelesítéséről gondoskodni. Ezt jellemzően a domainszolgáltatóval együttműködve lehet megtenni, de bizonyos helyeken a megfelelő instrukciók követésével egyedül is elvégezhető. A Google ajánlása szerint fontos közzétenni az e-mailhez tartozó domain SPF és DMARC rekordját. Ezek a protokollok azt hivatottak megakadályozni, hogy a spamküldők meghamisíthassák címünket, és nevünkben küldjenek üzeneteket. Szintén érdemes aktivizálni a DKIM (DomainKeys Identified Mail) aláírást, amellyel a címzett képes ellenőrizni, hogy valóban a címzett domainjéről érkezett-e az üzenet.

Veszélyes helyek

Előfordulhat az is, hogy domainünk valamilyen okból feketelistára kerül, ezért az innen érkező levelek nagy valószínűséggel a legtöbb helyen a spamek között kötnek ki. A Google ellenőrző oldalán magunk is megnézhetjük, van-e bármiféle probléma a címünkkel. Amennyiben bármiféle gond lenne, azt az utasítások alapján meg kell szűntetni, majd felülvizsgálatot kérni, hogy ismét biztonságosnak minősüljön domainünk.

Spamnek bélyegezve

Végül logikus, de nem feltétlenül egyértelmű oka lehet a spambe sorolásnak az is, hogy a címzett ekként jelölte meg egy levelünket, ami a további kapcsolattartást alaposan megnehezítheti. Ha valóban kéretlen leveleket küldtünk, akkor megérdemelten jártunk így, viszont a megbélyegzés történhet figyelmetlenségből, félrekattintással is. Egyedi esetekben ezt közvetlen kapcsolatfelvétellel lehet és érdemes tisztázni, ami után a címzett visszasorolhatja a kérdéses üzenetet a rendes levelek közé. Nagy tömegben küldőtt hírlevelek esetében pedig mindenképpen tartsuk be az összes vonatkozó jogszabályt (csak olyannak küldjünk ilyesmit, aki hozzájárult, legyen egyszerű és elérhető a leiratkozási lehetőség stb.) és tartsuk be a cikk elején említett, tartalomra vonatkozó irányelveket. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy túl sokan "jelentik fel" levelünket, aminek következtében egy idő után már szinte senki nem kapja meg üzenetünket.

Konzumer tech

Nonprofit kontroll alatt marad az OpenAI

A felemás szerkezetű startupnál az ígéretek szerint a nyereség hajszolása mellett egyéb szempontokat is figyelembe vesznek majd a mesterséges általános intelligencia elérését célzó úton.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.