Tavaly közel 7 százalékkal nőtt a tranzakciók volumene a technológiai, média és telekommunikációs szektorban – állítja a BDO kutatása.

Az éles verseny és az innovációk iránti erős piaci igény már tavaly éreztette a hatását TMT szektorban (technológia, média, telekommunikáció) zajló felvásárlásoknál – áll az amerikai BDO pénzügyi tanácsadó cég legfrissebb globális jelentésében. Míg a technológiai területen elsősorban a Big Data, a hordható technológia, a kiberbiztonság és a felhőalapú működés, a média területén a digitális reklám, a közösségi média és a streaming technológia, a telekommunikációban pedig a triple play szolgáltatások, a hálózatoptimalizálás és a méretgazdaságosság elérésének igénye voltak a felvásárlások fő mozgatórugói.

A felvásárlási kedv növekedése több évnyi recesszió után következett be: a felvásárlások globális volumene közel 7 százalékkal haladta meg a 2012-ben mért szintet. Különösen 2013 második félévében nőtt a cégek felvásárlási aktivitása.

A legkapósabbak a technológiai cégek

A tranzakciók zömét – 64 százalék – a technológiai cégek felvásárlása tette ki. A legnépszerűbb célpontok a szoftverfejlesztő, valamint az internet és e-kereskedelem területén mozgó cégek voltak. A média területén működő cégek felvásárlása adta a tranzakciók 20 százalékát, itt főleg a reklám- és kiadócégek, valamint tévétársaságok iránt nőtt meg az érdeklődés. A felvásárlások 16 százaléka a telekommunikációs területen következett be, ahol a felvásárlók főként a mobileszközökkel és –hálózatokkal foglalkozó cégekre hajtottak.


A jelentés szerint a világ igazán tavaly ismerte fel a big data jelentőségét, amelynek egyik fő haszonélvezője a reklámpiac lehet. Az IBM 2012-es becslése szerint a világ összes adatállományának 90 százaléka az előző két évben keletkezett, és minden egyes nap 2,5 trillió bájtnyi új adat jön létre. Ennek függvényében nem meglepő, hogy hogy 2013-ban negyven big data elemzéssel foglalkozó cégek vásároltak fel. Így került az Oracle tulajdonába például a BlitzerMobile, vagy a CSC tulajdonába az Infochimps.

A BDO ebben az évben egyébként exponenciális növekedést vár ezen a területen. Ezt elsősorban arra alapozzák, hogy a piackutató cégek, köztük az IDC és az IIA (The International Institute of Analytics), azt jósolják, hogy ez terület hatszor olyan sebességgel fog nőni (http://www.forbes.com/sites/gilpress/2013/12/12/16-1-billion-big-data-market-2014-predictions-from-idc-and-iia/), mint a teljes IT szektor.

A hordozható technológia óriási lehetőségei

A hordható technológia területén is elképesztő lehetőségeket lát a BDO. Ezen a területen az innováció – a fitness analitikától az okos szemüvegek és órákon át a készpénz nélküli vásárlást lehetővé tevő RFID karkötőkig – egy sor újszerű alkalmazás jelenik meg. Ez a szegmens öt év alatt várhatóan 13-14 szeresére bővül majd, ami szintén jelentős felvásárlási hullámot generálhat a következő időszakban – jósolja a BDO jelentése.

Ezek a megoldások azonban növelik az internetes aktivitást is, aminek következtében digitális sebezhetőség is növekszik. Ez hajtja például a kiberbiztonsággal foglalkozó cégek iránt kereletet. Ezen a területen 42 jelentősebb tranzakciót talált a BDO.

Kedvelt célpontnak számítottak a felhő megoldásokat fejlesztő cégek, ezen a területen több mint 90 tranzakcióra került sor világszerte, és az aktivitás 2014-ben várhatóan tovább erősödik majd.

Jó üzlet az online marketing

A reklámpiac főként az online marketing területén nőtt látványosan 2013-ban. A nagy médiacégek felvásárlásai is ezt követték le: főleg az ezen a területen mozgó start-up vállalatokat vettek meg. Jól példázza ezt a Publicis Groupe, amely miután az OmnicomGrouppal egyesült, további tizenöt felvásárlást hajtott végre az év során. 2014-ben főként a mobileszközökre koncentráló alkalmazásokkal kapcsolatos felvásárlások számának növekedésére lehet számítani.

Kapósak voltak a viselkedéselemző szoftvereket fejlesztő cégek is, melyek a közösségi oldalak adatainak feldolgozására specializálódtak, például a lájkokat nyomon követő és elemző alkalmazásokat vagy keresőoptimalizáló eszközöket fejlesztettek. Ezen a területen 35 felvásárlást talált a BDO. A stream televíziózás kapcsán pedig a személyre szabott, a személyes preferenciákról, netezési szokásokról, közösségi oldalakon elhelyezett posztok jellegéről adatokat elemző megoldások iránt érdeklődtek a felvásárlók. Itt több mint 20 tranzakció történt tavaly.


Az automatizált, összetett csatornákat (e-mail, közösségi oldalak, online banner, direct mail stb.) igénybe vevő marketingszoftverek piaca a következő négy évben várhatóan átlagosan évi 23 százalékkal nő majd. A nagy reklámcégek éppen ezért várhatóan jelentős összegeket fordítanak majd az ilyen alkalmazások fejlesztő cégek felvásárlására.

Hálózatkonszolidáció és triple play

A telekommunikációs piacot az erős verseny, az alternatív alkalmazások elterjedése, valamint a folyamatos hálózatfejlesztési kényszer miatt csökkenő profittermelő képesség hajtja. Itt elsősorban a piaci konszolidációt segítő felvásárlásokat figyelt meg a BDO elemzése. A tanulmány szerint tavaly világszerte 50 ilyen tranzakció zajlott le, köztük például Verizon–Vodafone vagy GTS CE – Deutsche Telekom üzlet.

Ebben a szektorban a konszolidációs igény rendszerint az országhatárokon is átnyúlik. Ezt elsősorban a triple play (telefon, internet és TV) megoldások területén zajló verseny, illetve a különböző adatátviteli technológiákat ötvöző hatékony hálózatok kiépítésének igénye hajtja. A tendencia várhatóan 2014-ben is fennmarad majd – állítja a BDO tanulmánya.

Mobilitás

Hadat üzennek a Wikipedia szerkesztői az MI-szennyezésnek

Programot indítottak a Wikipédia védelmében a félrevezető, mesterséges intelligenciával generált információval szemben, ami általában is egyre nagyobb mértékben károsítja az online információs teret.
 
Hirdetés

A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött

A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.

A probléma szorosan összefügg a felhő miatt egyre népszerűbb mikroszerviz architektúrák és webalkalmazások, pontosabban a használatukhoz szükséges API-k terjedésével.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.