Redmond minimum érdekes érvelést vetett be azért, hogy a szabályozó hatóságoknál átmenjen az év üzleteként emlegetett, bő 68 milliárd dolláros felvásárlása.

A Microsoft januárban robbantott a hírrel, miszerint több mint 68 milliárd dollárért magához csapná korunk egyik legsikeresebb játékkiadóját, az Activision Blizzardot. A bejelentés kapcsán azonban rögtön megszólaltak a kétkedők, miszerint egy ilyen jelentős üzlet egyáltalán nem biztos, hogy átmegy a világ különböző szabályozó hatóságainál.

Játék a szavakkal

Ezek a kritikus versenypiaci vizsgálatok jelenleg is zajlanak számtalan országban és gazdasági térségben. Az új-zélandi eljárás részleteiben például egy nemrégiben nyilvánosságra hozott dokumentumnak [PDF] köszönhetően merülhetünk el. Ebből kiderül, hogy a Microsoft szerint a felvásárlandó kiadó egyáltalán nem készít olyan különleges játékokat, amelyek alapvetően meghatároznák a fogyasztók döntéseit és a piac általános működését.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor miért is áldoznak ilyen felfoghatatlanul hatalmas összeget egy átlagos játékgyárra. A sajtó érdeklődésére a Microsoft szóvivője igyekezet tojásokon járva megoldani a megoldhatatlant. A szóvivő "jogi szakkifejezésnek" minősítette a hivatalos anyagban szereplő megfogalmazást, ugyanakkor nem győzte dícsérni az Activision Blizzard alkotásait, illetve a mögöttük álló kreatív tehetséget.

A "jogi szakkifejezések" használta természetesen nem más, mint egy próbálkozás Redmond részéről arra, hogy meggyőzze a hatóságokat arról, hogy a versenytársakat nem éri alapvető kár azzal, ha a Microsofthoz kerül az Activision Blizzard portfóliója.

A mindent eldöntő Call of Duty

A helyzetet természetesen teljesen máshogy látja az egyik legnagyobb rivális, a PlayStation konzolokat gyártó, videojátékokat fejlesztő és kiadó Sony. A japán nagyvállalat a világ másik felén, a brazil szabályozó hatóságoknál panaszkodott arra, hogy a fogyasztók fejében abszolút vízválasztó tényező lehet az, hogy egy adott platformon tudnak-e játszani például a népszerű Call of Duty játékokkal.

A történet szempontjából fontos, hogy a Microsoft kvázi elébe ment ezeknek a vádaknak azzal, hogy már februárban világossá tette, minden érvényben lévő megállapodást tiszteletben tart, ami a felvásárlandó kiadó játékainak más platformokon történő megjelenésével kapcsolatos.  A megnyilatkozások alapján a vállalat elkötelezett, hogy a Call of Duty és más sikerfranchise-ok későbbi részeit is a játékosok legszélesebb köre élvezhesse. Az ígéret ráadásul nem csupán a PlayStation-tulajokra vonatkozik, hanem a Nintendo népszerű konzoljára is.

A Sony ettől még ugyanakkor egyáltalán nem lehet nyugodt. Már csak azért sem, mivel ha nem is lesznek exkluzívok az említett címek, Redmond még mindig találhat olyan ösztönzőket, amelyekkel saját táborába csábíthatja gamerek tömegét. Ilyen lehet ezeknek a játékoknak a felvétele az Xbox előfizetéses szolgáltatásába, a Game Passbe.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.