Az Egyesült Államokban akár ezer dollárt minden fizetett poszt után. A hirdetők értékelik az aktív közösségeket, de a kamu felhasználókkal felduzzasztott csoportok már senkit sem érdekelnek.
Hirdetés
 

Az influencerekre, vagyis a jelentős számú online követővel rendelekző véleményformálókra épülő hirdetési iparág egyelőre több szempontból is meglehetősen átláthatatlan, különös tekintettel arra, hogy a tartalomelőállítók milyen díjakért forgatják az egyes márkákat a szponzorált megjelenésekben. Van, akit a megtekintések száma alapján fizetnek, másokat csak akkor, ha a felhasználók végre is hajtanak egy meghatározott akciót (értsd: vásárolnak vagy letöltenek valamit), megint mások attól függetlenül szabott tarifákkal dolgoznak, hogy milyen olvasottságot vagy elérést biztosít egy-egy megjelent posztjuk.

Tavaly ősszel a Hopper HQ statisztikáját idéztük, amely szerint az Instagram kép- és videómegosztó szolgáltatásában 14 hírességnek már az évi egymillió dolláros bevételi határt is sikerült átlépnie: köztük hét aktív vagy visszavonult focista, egy krikettjátékost és néhány önmagával definiált celebritás található, a listát vezető Cristiano Ronaldo pedig a Buzz Bingo oldalán megjelent összeállítás szerint 2018-ban is közel 50 millió dolláros bevételt húzott az Instagram-csatornáján megjelenő szponzorált bejegyzésekből, ami másfélszer annyi pénz volt, mint amennyit az adott évben a klubjánál keresett.

Igaz, hogy ezen a szinten a szerződések már különböznek a szó szoros értelmében vett vett influencer partnerségektől, miután egy tágabb vonatkozású szponzorszerződés keretei között terítik a promóciós tartalmakat. Ettől függetlenül az egyes csatornák újabb és újabb lehetőségeket nyitnak az olvasottság monetizálására: a nagy platformokon például valamilyen formában már működik az egyes áruk vagy szolgáltatások közvetlen értékesítése "vásárlás" gombok vagy átirányítások révén, a Bizrate Insights szerint pedig a fiatal amerikaiak már majdnem fele, de a legidősebb felhasználók ötöde is vásárolt már valamit közvetlenül egyik vagy másik közösségi csatornán keresztül.

Kicsiben is jól fizethet a dolog

A Business insider a hét elején az Inzpire.me nevű startup vezetőjével közölt riportot az "influencer-piactérként" működő vállalkozásról, amelynek adatbázisában már több mint 12 ezer online véleményformáló szerepel, köztük az elképesztő számú követőt összegereblyéző "macroinfluencerekkel" és a számszerűleg jóval kisebb, de sokszor fókuszáltabb felhasználói csoportokat terelgető "microinfluencerekkel". A beszámoló alapján az adatbázisban listázott tartalomgyárosok között éppen 41 ezer követő az átlag (idehaza nem árt hangsúlyozni, hogy most az Egyesült Államokról beszélünk), és ha valaki éppen ennyivel rendelkezne, az 500 és 1000 dollár közötti bevételt remélhetne egy szponzorált posztból.

Aki az 500 ezres küszöböt is átlépi, az már 5000 dollárt is elkérhet a fizetett megjelenésekért, amennyiben magas színvonalú tartalmat állít mögéjük, és bejegyzései a megfelelő arányban eredményeznek valamilyen kívánatos reakciót a felhasználók körében (engagement rate). Akit az Inzpire.me egymilliónál is több követővel tart nyilván, az ennél is jóval nagyobb összegű, átlagosan 20 ezer dolláros számlákat állíthat ki a szponzorált posztokért. Fontos ugyanakkor, hogy a felhasználói bázis csak organikus növekedés mellett hozhatja az elvárt eredményeket, és a szolgáltató is figyeli a commentek és kedvelések arányának alakulását vagy a bevonódást jelző értékeket, a követők számának hirtelen megugrását pedig alapból kivizsgálja. Ez ugyanis a legtöbbször egy nagy adag kamu felhasználó megvásárlásával jön össze, és csak ritkán jön olyasmiből, mint mondjuk a népszerűség hirtelen felfutása egy tévészereplés nyomán.

A cikkből kiderül, hogy a 100 ezernél kevesebb követővel rendelkező (micro)influencerek esetében mindennél fontosabb a minőségi tartalom, hogy aránylag kisebb követői csoportjuk elkötelezett és könnyen bevonható legyen. Ezek a profilok általában valamilyen szűkebb, réspiaci területen mozognak, és az olvasóik maguk is nagyon benne vannak az adott témában – amennyiben az influencer és a hirdető márkája között közös pontokat lehet találni, a szponzorált posztok is hatékonyak lesznek. Az Inzpire.me vezetője szerint nagyon fontos, hogy a véleményformálók aktív kapcsolatot tartson a közönségével (értsd: válaszoljon az üzenetekre és a kommentekre), mert ez biztosítja a felhasználók aktivitását.

Bár az értékelhető követők számának folyamatos növelése az üzlet lényege, az Inzpire.me tanácsa alapján ehhez elsősorban türelemre van szükség, mert olyan folyamatról beszélünk, amelynek felgyorsítására nem igazán léteznek kiskapuk és kerülőutak. Vagyis aki tényleg pénzt akar keresni, annak nem érdemes pakisztáni álprofilokat gyűjtenie a Facebookon, és anyagi szempontból ma már az sem feltétlenül kifizetődő, ha a mínusz hármas olvasottság mínusz kettesre való feltornázásáért valaki élő közvetítésben megeszi a kanapéját. (Ismét jegyezzük meg, hogy az Egyesült Államokról beszélünk.)

Közösség & HR

Már javában készülődnünk kellene a kvantumszámítógépes támadásokra

Ebben a pillanatban még nem kell attól tartanunk, hogy kvantumszámítógépek bevetésével pillanatok alatt feltörik a titkosított fájljainkat, később azonban ez lesz a helyzet. Ebből következik, hogy többé nem alapozhatunk a feltörhetetlen titkosításra: a hekkereknek ma már elég megszerezniük az érzékeny adatokat, hogy aztán kivárják, amíg megjelennek a dekódolásra alkalmas eszközök.
 
Hirdetés

Jobb félve tárolni, mint megijedve adatot veszteni

Nem lehet elégszer kihangsúlyozni a biztonsági mentés fontosságát. Iparágtól, tevékenységtől, magán vagy privát felhasználástól független a tény: mindig készíteni kell backupot!

A hatékonyság növelésének vágya az adatok mentésének és helyreállításának világában is erőteljesen jelentkezik. Nézzük, milyen trendek bontakoznak ki idén!

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.