A Pannon a norvég Telenor száz százalékos tulajdonában van, melynek kék színű logójára még 2006 elején cserélték le a korábbi piros-fehér-zöld, Pannon GSM feliratú emblémát. Az MTI meg nem erősített információi szerint most a társaság neve is Telenorra változik. A magyar távközlési piacon korábban is történt már névváltoztatás: 2004-ben a Westel vette fel a T-Mobile nevet, ami piaci információk szerint 2-4 milliárd forintjába került a vállalatnak.
A Pannon tavaly 73,4 milliárd forint kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el, ami 3,6 milliárd forinttal kevesebb az egy évvel korábbinál. A társaság bevétele tavaly 177 milliárd forint volt, ami 11,3 milliárddal forintos éves csökkenést jelent. Magyarországon januárban 11 millió 834 ezer mobilelőfizetés volt, a teljes ügyfélszám alapján a Pannon a második helyen állt 34,68 százalékos piaci részesedésével. A vállalat mobilinternet-szolgáltatóként is a második: a januári 508 ezer hazai előfizetés 28,58 százaléka volt a Pannonnál.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak