A cég engedélyt kapott rá, hogy közúti forgalomban is tesztelje robot autóit. Az átalakított Priusok annyira, vagy még annál is biztonságosabban közlekednek, mint az emberi sofőrök, a technológia pedig már néhány év múlva a boltokba kerülhet.
A szükséges engedélyek birtokában az átalakított Priusok hétfőtől már a közúti forgalomban is részt vehetnek, miután a nevadai hatóságok képviselői a Las Vegas és Carson City közti útszakaszon meggyőződtek működésükről. Természetesen a járművekben így is legalább ketten utaznak majd, akik közül az egyik a rendszert ellenőrzi, a másik pedig a kormánynál ül, és bármikor átveheti az autók irányítását. A Google szerint azonban a hét darab tesztmodell eddig összesen ezer mérföldet tett meg, és ezalatt nem volt szükség beavatkozásra.

Nem nézelődik  A Google speciális autói a tetőre és a hűtőrácsra szerelt radarok segítségével érzékelik a többi járművet, gyalogost vagy forgalmi akadályt. Ezek körül egy virtuális pufferzónát jelölnek ki, amelyet a bemutatók szerint legalább ugyanolyan hatékonyan elkerülnek, mint az emberek, bár biztonságos és szabályos haladásuk miatt sokkal gyakrabban dudálnak rájuk, mint az emberi sofőrökre. A gép figyelmét ráadásul semmi sem tereli el: ahol az élő sofőrök elbámészkodnak, a robot autók ott is csak poligonokat látnak.


  • A Google egyik önjáró Priusa


A most forgalomba kerülő három tesztautót a működésüket jelző piktogrammal és vörös rendszámtáblával látják el. Utóbbi színe a technológia engedélyezése és piacra kerülése után zöldre vált majd – legalábbis Nevadában –, amire a jelenlegi becslések szerint három-öt éven belül sor kerülhet. Sofőr nélküli autókon egyébként közel sem csak a Google dolgozik, és nem csak Priusokon tesztelik a technológiát, mivel már olyan gyártók is belefogtak az autonóm járművek fejlesztésébe, mint a General Motors, a Ford, a Mercedes-Benz, a Volkswagen, az Audi, a BMW, a Volvo vagy a Cadillac.

Szuperszemüvegben jelent meg a Google alapítója
Érdektelen szolgáltatásokat gyilkol a Google
 

Hadat üzennek a Wikipedia szerkesztői az MI-szennyezésnek

Programot indítottak a Wikipédia védelmében a félrevezető, mesterséges intelligenciával generált információval szemben, ami általában is egyre nagyobb mértékben károsítja az online információs teret.
 
Hirdetés

A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött

A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.

A probléma szorosan összefügg a felhő miatt egyre népszerűbb mikroszerviz architektúrák és webalkalmazások, pontosabban a használatukhoz szükséges API-k terjedésével.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.