Éves alapon 28 százalékkal nőttek a bevételek. Mintha meg sem érezné a vállalat az adatvédelmi botrányokat és az ezekért kiszabott büntetéseket.

A havonta aktív 2,4 milliárd és naponta aktív közel 1,6 milliárd felhasználója összességében 16,9 milliárd bevételt termelt a Facebooknak a június 30-ával zárult negyedévben. Ez 28 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában (13,2 milliárd dollár). A vállalat egy részvényre jutó nyeresége 1,99 dollár, ami sokkal jobb eredmény, mint amit az elemzők vártak (1,88 dollár).

A felhasználók tizede termeli a bevétel felét

A felhasználók száma a két fő bevételtermelő régióban, az USA-ban és Kanadában, valamint Európában az elmúlt egy évben nem változott számottevően: Európában 2,4 százalékkal, míg a két észak-amerikai országban együttesen csupán 1,2 százalékkal többen használják a közösségi platformot havi szinten, mint egy éve. A globális növekmény 8 százalék. Abban viszont az elmúlt 9 negyedévben nem történt változás, hogy ezeknek a felhasználóknak kétharmada (66 százalék) facebookozik napi szinten is.

Ez viszont azt jelenti, hogy Zuckerbergék sokkal hatékonyabban tudnak pénzt csinálni a felhasználóikból. Míg tavaly a második negyedévben a globális ARPU (Average Revenue per User) 5,97 dollár volt, a most lezárt negyedévben 18 százalékkal magasabb, 7,05 dollár. Az egyes régiók ARPU-ja között azonban nagy az eltérés: hazai pályán (USA, Kanada) 33,27 dollár volt a bevétel felhasználónként, Európában már csak 10,7 dollár, Ázsia és Csendes-óceán térsége felhasználóinál pedig csupán 3,04 dollár. Az egy felhasználóra jutó bevétel amúgy a két lefontosabb régióban emelkedett a legnagyobb mértékben: Észak-Amerikában 28,4 százalékkal, Európában 22,2 százalékkal.

 
Facebook 2019 Q2, pénzügyi eredmények
Infogram


Összességében a 244 millió észak-amerikai felhasználó termeli meg a vállalat bevételeinek közel felét, 8,1 milliárd dollárt, negyede (4,1 milliárd) pedig a 385 millió európai felhasználóhoz köthető.

Továbbra is duopóliumban nyomják a Google-lel

A bevételek döntő hányadát továbbra is a hirdetések hozzák: a 16,9 milliárd dollárnak mindössze a másfél százaléka, 262 millió jött például a payment szolgáltatásokból és az egyéb díjakból. A fő platform a mobil: a negyedévben a hirdetési bevételek 94 százalékát a mobilok termelték (tavaly 91 százalék volt az arány).

Bejött a Stories szolgáltatás. A különböző csatornákon keresztül (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger) már napi 500 millió aktív felhasználója van ennek. Sheryl Sandberg operatív igazgató szerint a szolgáltatás nagy lehetőség a Facebooknak – és a hirdetőknek is a hatékonyabb eléréshez –, de a szolgáltatás monetizációja egyelőre elmarad a hírcsatornákétól.

Bár a Facebook legfőbb piacán, Amerikában az Amazon kezd erősödni, az eMarketer egy idei kutatása szerint globálisan továbbra is megkérdőjelezhetetlen a Google-Facebook kettős duopóliuma a digitális hirdetési piacon. Erre az évre a piackutató cég a Facebooknak 20 százalékot meghaladó piaci részesedést jósol (nagyságrendileg 67 milliárd dollár bevétel), míg a Google-nek 31 százalékot. Az Amazon egyébként globálisan is fontos szereplővé kezd válni, jelenleg a negyedik legnagyobb szereplője a piacnak.

Egyelőre nem érzékelhető a büntetések hatása

Az eredmények közzététele utáni elemzői konferenciahíváson értelemszerűen szóba került a Facebokk adatvédelmi gyakorlatával kapcsolatos vizsgálatok sora és a büntetések mértéke is. Mint azt megírtuk, a vállalat egymás után kapja nyakába a súlyosabbnál súlyosabb bírságokat. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission – FTC) vizsgálata a Cambridge Analytica-botrány miatt 5 milliárd dolláros számlával zárult, amiből 2 milliárdot terheltek a most lezárt negyedévre. (Ez meg is mutatkozik a működési eredményhányadon, ami éves összevetésben 44 százalékról 27 százalékra esett, bár ebben nagy szerepe volt a kiadások emelkedésének is.) Ehhez képest az a 100 millió, amit az amerikai tőzsdefelügyelet, a SEC szabott ki, szinte aprópénz. A vizsgálatokkal kapcsolatban David Wehner pénzügyi igazgató azt mondta, hogy a Facebook vállalása, miszerint javít a megfelelőségi folyamatin, jelentős beruházásokat is kíván, ami hatással lehet a teljes termékfejlesztésre.

Szintén kockázati tényező, hogy az amerikai igazságügyi minisztérium (DOJ) átfogó trösztellenes vizsgálatot indít a big tech cégek, köztük a Facebook ellen. Ez azonban egyelőre nem ingatta meg a befektetők bizalmát, az árfolyam alig változott. Mark Zuckerberg a konferenciahíváson elég álszent módon azt mondta a DOJ vizsgálatáról, hogy szerinte is szükség van egy szabályozási keretre, mert az egész iparágnak jó, ha tiszta vizet öntenek a pohárba.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.