Egy kis hullámvölgy után az okosórák nagyon népszerűvé váltak. 2018-ban például több mint 50 százalékkal nőtt a szegmens, és a lendület az előző évben sem csökkent sokat. A sikernek viszont máshol áldozatai vannak. A Vogue Business cikke például arról értekezik, mindez hogy hatott a hagyományos karórák piacára. Röviden: nem jól.
Svájci lejtő
Kicsit bővebben arról van szó, hogy az órák őshazájában, Svájcban a nem luxuskategóriás márkák eladásai fokozatosan lejtmenetben vannak a digitális mindenesként használható okosórák megjelenése óta. Az adatok alapján öt év alatt a harmadával csökkent az ország exportja darabszám tekintetében. Ennek a visszaesésnek a zöme a legolcsóbb szint, a 200 svájci franknál kevesebbért kínált termékeknél realizálódott. Érdekes módon a kivitel összértéke így is képes volt ötéves rekordot hozni 2019-ben, ami azt mutatja, hogy a legfelsőbb kategóriában érdekelt gyártóknak nem fáj az okosórák megjelenése.
Ahogy a Vogue Business által készített grafikonon is szépen látszik, a tradicionális mechanikus szerkezetek eladásai csak kisebb kilengéseket mutattak az elmúlt fél évtizedben, ám az olcsóbb elektronikus testvéreiknél már trendszerű zsugorodás rajzolódik ki. A sötétebb rész az Apple dedikált eszköze a Watch megjelenésével kezdődik, ami lehetne ugyan véletlen, de ez esetben könnyű felfedezni az összefüggéseket. Aki nem teheti meg, hogy méregdrága svájci órával a karján mutatkozzon, az inkább a rengeteg funkcióval bíró, modern digitális verzióra szavaz egy hasonló árszintű hagyományos óra helyett.
A helyzet kezd ahhoz hasonlatossá válni, mint amikor a 80-as években elárasztották a világot a japán kvarcórák. Arra a kihívásra idővel válaszolni tudtak a tradicionális gyártók, és nem reménytelen most sem a helyzet, hiszen bizonyos márkák megfelelő pozícionálásával képesek jelenleg is a fejlődésre. Akit bővebben érdekel a svájci óragyártók aktuális helyzete, annak érdemes elolvasnia a Vogue Business hivatkozott beszámolóját.
A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk
A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.
Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével
Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak