Úgy tűnik, a XXI. századi időmérők nem tisztelik a tradíciót. Az alsóbb kategóriás svájci órák piacának hanyatlása pontosan egybevág az Apple Watch megjelenésével.
Hirdetés
 

Egy kis hullámvölgy után az okosórák nagyon népszerűvé váltak. 2018-ban például több mint 50 százalékkal nőtt a szegmens, és a lendület az előző évben sem csökkent sokat. A sikernek viszont máshol áldozatai vannak. A Vogue Business cikke például arról értekezik, mindez hogy hatott a hagyományos karórák piacára. Röviden: nem jól.

Svájci lejtő

Kicsit bővebben arról van szó, hogy az órák őshazájában, Svájcban a nem luxuskategóriás márkák eladásai fokozatosan lejtmenetben vannak a digitális mindenesként használható okosórák megjelenése óta. Az adatok alapján öt év alatt a harmadával csökkent az ország exportja darabszám tekintetében. Ennek a visszaesésnek a zöme a legolcsóbb szint, a 200 svájci franknál kevesebbért kínált termékeknél realizálódott. Érdekes módon a kivitel összértéke így is képes volt ötéves rekordot hozni 2019-ben, ami azt mutatja, hogy a legfelsőbb kategóriában érdekelt gyártóknak nem fáj az okosórák megjelenése.

 

A mechanikus és elektronikus svájci órák exportjának változása (millió db)

 

Ahogy a Vogue Business által készített grafikonon is szépen látszik, a tradicionális mechanikus szerkezetek eladásai csak kisebb kilengéseket mutattak az elmúlt fél évtizedben, ám az olcsóbb elektronikus testvéreiknél már trendszerű zsugorodás rajzolódik ki. A sötétebb rész az Apple dedikált eszköze a Watch megjelenésével kezdődik, ami lehetne ugyan véletlen, de ez esetben könnyű felfedezni az összefüggéseket. Aki nem teheti meg, hogy méregdrága svájci órával a karján mutatkozzon, az inkább a rengeteg funkcióval bíró, modern digitális verzióra szavaz egy hasonló árszintű hagyományos óra helyett.

A helyzet kezd ahhoz hasonlatossá válni, mint amikor a 80-as években elárasztották a világot a japán kvarcórák. Arra a kihívásra idővel válaszolni tudtak a tradicionális gyártók, és nem reménytelen most sem a helyzet, hiszen bizonyos márkák megfelelő pozícionálásával képesek jelenleg is a fejlődésre. Akit bővebben érdekel a svájci óragyártók aktuális helyzete, annak érdemes elolvasnia a Vogue Business hivatkozott beszámolóját.

Konzumer tech

Aki unatkozik otthon, segíthet pingvineket vagy galaxisokat figyelni

Ha valaki értelmes elfoglaltságot keres a koronavírus-járvány miatti szobafogságban, érdemes lehet körülnéznie a közösségi tudományos projektek között.
 
A magyar informatikai biztonsági piacon húsz éve meghatározó Balasys bejelentette, hogy 2020. márciusától az IT menedzsment piac globális gyártójaként ismert Quest portfóliójának disztribútora lett. Így, a One Identity mellett, már a Quest teljes termékpalettáját is értéknövelt disztribútorként és megoldásszállítóként képviseli.

a melléklet támogatója a Balasys

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.