Úgy tűnik, a XXI. századi időmérők nem tisztelik a tradíciót. Az alsóbb kategóriás svájci órák piacának hanyatlása pontosan egybevág az Apple Watch megjelenésével.
Hirdetés
 

Egy kis hullámvölgy után az okosórák nagyon népszerűvé váltak. 2018-ban például több mint 50 százalékkal nőtt a szegmens, és a lendület az előző évben sem csökkent sokat. A sikernek viszont máshol áldozatai vannak. A Vogue Business cikke például arról értekezik, mindez hogy hatott a hagyományos karórák piacára. Röviden: nem jól.

Svájci lejtő

Kicsit bővebben arról van szó, hogy az órák őshazájában, Svájcban a nem luxuskategóriás márkák eladásai fokozatosan lejtmenetben vannak a digitális mindenesként használható okosórák megjelenése óta. Az adatok alapján öt év alatt a harmadával csökkent az ország exportja darabszám tekintetében. Ennek a visszaesésnek a zöme a legolcsóbb szint, a 200 svájci franknál kevesebbért kínált termékeknél realizálódott. Érdekes módon a kivitel összértéke így is képes volt ötéves rekordot hozni 2019-ben, ami azt mutatja, hogy a legfelsőbb kategóriában érdekelt gyártóknak nem fáj az okosórák megjelenése.

Ahogy a Vogue Business által készített grafikonon is szépen látszik, a tradicionális mechanikus szerkezetek eladásai csak kisebb kilengéseket mutattak az elmúlt fél évtizedben, ám az olcsóbb elektronikus testvéreiknél már trendszerű zsugorodás rajzolódik ki. A sötétebb rész az Apple dedikált eszköze a Watch megjelenésével kezdődik, ami lehetne ugyan véletlen, de ez esetben könnyű felfedezni az összefüggéseket. Aki nem teheti meg, hogy méregdrága svájci órával a karján mutatkozzon, az inkább a rengeteg funkcióval bíró, modern digitális verzióra szavaz egy hasonló árszintű hagyományos óra helyett.

A helyzet kezd ahhoz hasonlatossá válni, mint amikor a 80-as években elárasztották a világot a japán kvarcórák. Arra a kihívásra idővel válaszolni tudtak a tradicionális gyártók, és nem reménytelen most sem a helyzet, hiszen bizonyos márkák megfelelő pozícionálásával képesek jelenleg is a fejlődésre. Akit bővebben érdekel a svájci óragyártók aktuális helyzete, annak érdemes elolvasnia a Vogue Business hivatkozott beszámolóját.

Konzumer tech

Ilyen, amikor emberekre lövöldöznek a humanoid robotok

Újabb kísérletben szemléltették, hogy a mesterséges intelligencia nem gondolkodik, és így különbséget sem tud tenni a valódi és a hamis dolgok között, ami elég aggasztó a technológia küszöbön álló alkalmazásait illetően.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.