A Strategy Analytics friss beszámolója szerint rekord eladásokat hozott a tavalyi év hajrája az okosórák piacán. A szegmens éves alapon is kiváló számokat hozott.

Lassan beérni látszik a termékkategória, hiszen az okosórák egyre szélesebb körben terjednek el. A Strategy Analytics most nyilvánosságra hozott tavalyi adatai szerint az Apple ugyan megőrizte domináns pozícióját, ám a versenytársak felzárkózóban vannak.

Szép karácsonyi ajándék a gyártóknak

A piackutató mérései alapján a tavalyi utolsó negyedévben 18,2 millió készülék talált gazdára, ami egyfelől 56 százalékkal több, mint egy évvel korábban, másfelől pedig történelmi rekord. A teljes évet nézve hasonlóan bíztató számokat lehet idézni: a leszállított 45 millió darabos mennyiség 54 százalékkal haladta meg a 2017-es forgalmat. Ez azért is pozitív hír, mert 2016-ról 2017-re ennél lényegesen szerényebben, 39 százalékos ütemben tudott hízni az összpiaci torta, azaz gyorsulásban van a szegmens.
 

 
A globális okosóra-piac alakulása (2018) - Strategy Analytics
Infogram

A kedvező piaci széljárást minden jelentősebb szereplő ki tudta használni. Igaz, némileg eltérő mértékben. A piacvezető Apple például még mindig több mint az eladások felét hozza. Az almás órákból 9,2 millió fogyott az ünnepi periódusban, ami 18 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A gyártó éves teljesítménye ennél jobb lett, hiszen a 12 hónap alatt értékesített 22,5 millió Apple Watch 27 százalékkal több, mint a 2016-os eredmény. Bármennyire is szépek Cupertino számai, a piaci átlagot egyik tekintetben sem sikerült hozni, így értelemszerűen arányaiban kisebb tortaszelettel kell a cégnek beérnie.

Nyomás utána!

A feltörekvő kihívók ugyan még mindig nagy lemaradásban vannak, de a Fitbit például a 2016-ban elért 1,7 százalékos jelenlétét 12,2 százalékra tornázta fel. Ez jórészt a Versa óra sikerének köszönhető, amellyel különösen az Egyesült Államokban sikerült komoly pozíciókat elfoglalni. A vállalat malmára hajtja a vizet, hogy a Fitbit Care egészségügyi platformmal egyedi csomagot tudnak kínálni a fogyasztóknak. 

A Samsung esetében vegyes a kép, mert igaz, hogy az ünnepi szezonban a második legnagyobb szállítók lettek, de az egész évet tekintve már csak a harmadikok. Némi szépségtapaszt jelenthet a dél-koreai óriásnál, hogy ha nem is sokkal, de ők is képesek voltak hízlalni valamit a részesedésükön. Plusz az idei esztendőre is jók a kilátások, köszönhetően az érkező új megoldásoknak.

Az elemzés még a Garmint nevesíti a szállítók közül. A vállalat azonban a fenti riválisok nyomulása mellett annak is örülhet, hogy nagyjából szinten tudta tartani a korábban kiharcolt, nagyjából 7 százalékra rúgó részesedését. Ugyanez elmondható a kisebb gyártókra, akik összességében szűk 20 százalékát teljesítik a globális megrendeléseknek.

Konzumer tech

Az internetnek nem lenne muszáj ilyennek lennie

Legutóbb az új-zélandon elkövetett rasszista mészárlás világított rá arra, hogy a net milyen nyomorult módon működik abban a formában, ahogy a kétezres években felfutott online vállalatok felépítették.
 
Minek nekünk tartalomkezelő rendszer? – teszi fel a kérdést sok kis- és közepes vállalat vezetője. Pedig egy CMS-sel nem csak a költséghatékonyság javítható, hanem bevételek is növelők.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Tartalomkezelés az üzleti céloknak megfelelően

A konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépésekre még mindig az útkeresés a jellemző. Pedig az internetet mindenki használja, és egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.