Az amerikai piackutató cég az idei második negyedéves eladásokat vizsgálva nagyon erős, közel 30 százalékos bővülést mutatott ki az okosórák és -karkötők szegmensében. Ezt a komoly felfutást leginkább annak köszönhetik az eszközök, mert ideálisnak bizonyulnak egészségmegőrzéssel, aktív mozgással kapcsolatos aktivitásunk támogatására, ami lényeges szempont lett a vásárlási döntések meghozatalánál.
Csere az élen
Idén áprilistól június végéig 34,2 millió darab okosóra, -karkötő, illetve szerényebb képességekkel bíró digitális óra talált gazdára az IDC összesítése szerint. Ez jelentősen meghaladja a tavaly ilyenkor regisztrált 26,6 milliós forgalmat, így elmondható, hogy a szegmens lendületben van. Az eltelt egy év alatt azonban a legnagyobb szállítók közötti versenyben lényeges mozgások figyelhetők meg. Összességében elmondható, hogy összerázódott az öt éllovas: piaci részesedésük között nincsenek hatalmas szakadékok.

Amint a táblázatból is kitűnik, a Xiaomi kényelmesen átugrott az Apple-ön. Ez egyrészt saját jó teljesítményének, másrészt Cupertino enervált bővülésének köszönhető. A kínai gyártót elsősorban a hazai piacán tapasztalható keresletélénkülés, illetve a Mi Band 4 terméke repítette. Az Apple-nél sincs ok a panaszra, hiszen a cég modelljei lényegesen komolyabb átlagos árszinten kelnek el, miközben a profit is szebben hízik náluk. Az almás eladásokat az év végéig még megtolhatja a nemrégiben bemutatott ötödik generációs termékkör.
Ugyanakkor a negyedévben az eladásait majdnem megháromszorozó Huawei már teljesen ráért az Apple nyakára. A kínaiak ezt leginkább annak az agresszív piacszerzési akciónak köszönhetik, hogy telefonjaik mellé csomagolva kínálnak karon viselhető digitális eszközöket. Az öt legnagyobb két utolsó tagja a Fitbit és a Samsung, egyaránt masszív, 10 százalék körüli piaci jelenléttel.
A jövő az okosóráké
Az IDC-nél megvizsgálták azt is, mit hozhat a jövő a szegmensnek. Becslések szerint 2023-ig ugyan lassul, de kitart és számottevő marad a növekedési ráta. Évente átlagosan 6,2 százalékkal emelkedhet az eladott darabszám. Igen ám, de ha kategóriákra bontjuk az előrejelzést, komoly eltérések mutatkoznak. Az okoskarkötők esetében teljes stagnálás várható, míg az olcsóbb, egyszerűbb, külső alkalmazások futtatására nem alkalmas digitális órák évente csak 2,4 százalékkal gyarapodhatnak. Ebből már ki is derül, hogy a lendületet a szofisztikáltabb okosórák adják majd. Az idei 66,5 millió eladott darab 2023-ra 105 millió fölé hízhat.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak