A novemberben forgalomba kerülő Spatial Reality Display 5000 dolláros árából is kiderül, hogy nem otthoni felhasználók játékszerének szánták.

A Sony az idén januárban megtartott CES-en már bepromózta Spatial Reality Display (SRD) elnevezésű rendszerét, amely mindenféle segédeszköz nélkül ígér háromdimenziós grafikus látványt. A hologramos megjelenítésre képes kijelző jövő hónaptól pedig már kereskedelmi forgalomba is kerül.

Csak forgatjuk a fejünk

Az SRD bőven nem a világ első, speciális szemüveg nélkül használható kijelzője, ám a japán cég megoldása több szempontból is újdonságnak tekinthető az egyelőre nem túl népes mezőnyben. A hagyományos számítógépes monitorra hasonlító, 45 fokban megdöntött 15,6 hüvelykes képernyő mikro-optikai lencsebevonattal és egy szemkövető kamerával rendelkezik. Maga a kijelző 4K felbontású, ám ezen két 2K-s "iker" osztozik, mivel a térlátás megteremtéséhez mindkét szem számára külön képet kell sugározni. A pixelek tetején lévő mikrolencséknek és a három irányú, precíz szemkövetésnek köszönhetően a gyártó éles, valósághű 3D-s képeket ígér. 

 

 

A kijelző egyik hátránya, hogy kizárólag egy felhasználó számára tudja megjeleníteni a képet, ám számára a digitális 3D-s objektumok valósághűen, a képernyő előtt lebegve jelennek meg, miközben a fej mozgatásával a perspektíva zökkenőmentesen módosul, lekövetve például a tárgyon megjelenő fényárnyék-hatásokat. Mindehhez persze nem elég egy középkategóriás laptop. A Sony tájékoztatása szerint minimum egy 3,6 GHz-es Intel Core i7-9700K és egy Nvidia GeForce RTX 2070 Superhez mérhető grafikus kártya kell az élmény előcsalogatásához.

Mivel a rendszer önmagában 5000 dollárba kerül, így a szükséges háttér biztosítása sem valószínű, hogy gondot okoz majd annak a szűk célcsoportnak, akiknek szánja a gyártó az SRD-t. A Sony elsősorban a filmkészítésben, az autógyártásban és más, komoly pénzeket mozgató kreatív szegmensekben látja hasznosíthatónak új termékét. Ezt alátámasztandó a korai ügyfelek között említhetjük a következő Ghostbusters film alkotóit, illetve a Volkswagent is. 

Régi sztori

A szemüveg nélkül élvezhető hologramos megjelenítésre már sokkal korábban történtek próbálkozások. Az egyik ráadásul rögtön az otthoni felhasználókat célozta. A Nintendo 2011-ben piacra dobott 3DS kézikonzolja sok gyermekbetegségtől szenvedett, ráadásul nagyon rosszatt tett a kezdeti eladásoknak, hogy sokan erős fejfájást kaptak a használatától. A problémák ellenére a gyártó azóta már átlépte a 75 milliós eladott darabszámot is.

De a professzionális kategóriában is említhető az SRD-hez hasonló megoldás. A Looking Glass már néhány éve a piacon van. Utóbbi előnye az SRD-vel szemben, hogy egyszerre többen is láthatják a 3D-s képet, ugyanakkor lényegesen szűkebb betekintési szöget biztosít. A Looking Glass 15,6 hüvelykes változatai árban nagyjából a Sony által belőtt szinten vannak, hiszen az alap kiszerelés 3000, míg a Pro verzió 6000 dollárba kerül.

Konzumer tech

A járvány is segítette a mobilnetet, de a vezetékes még népszerűbb

Az NMHH kutatása szerint már a felnőttek és a gimnazista korúak 67 százalékának van mobilnetje.
 
Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.

a melléklet támogatója a Servergarden

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.