A mobil analitikával, csalásfelderítéssel foglalkozó Pixalate legújabb elemzése szerint az Apple App Store és a Google Play Store alkalmazásáruházakban megtalálható appok 30 százalékát nem frissítették az elmúlt két év során. Az összesen nagyjából 1,5 millió program sorsa pedig meglehetősen bizonytalanná vált azzal, hogy a piacterek gazdái a közelmúltban jelentős szigorításokat vezettek be saját platformjaikon.
A jelentés szerint több mint 300 ezer olyan alkalmazás is elérhető az online áruházakban, amelyeknél legalább öt éve nem történt semmiféle update. Ebből a szempontból az Apple boltja a súlyosabb "temető": az App Store-ban 184 ezer ilyen app található, míg a Google Play kínálatában "csak" nagyjából 130 ezer.
Érdekes adat, hogy a hat hónapon belül frissített appok számossága (1,3 millió) elmarad a több mint két éve frissített szoftverek tömegétől. Ugyanakkor a népszerű, minimum egymilliós letöltéssel rendelkező alkalmazások fejlesztői jellemzően frissen tartják terméküket. Utóbbiak körében 88 százalékos azoknak a programoknak az aránya, amelyeket az elmúlt hat hónapban legalább egyszer update-eltek.
A Pixalate riportja alapján a legelhanyagoltabb kategóriának a játékok és az oktatási célú appok tekinthetők, míg a pénzügyi, egészségügyi és vásárlási megoldások jelemmzően nagyobb rendszerességgel kapnak karbantartást a fejlesztőiktől.
Elő a seprűvel!
A fentiek azért különösen fontosak, mert mind az Apple, mind a Google egyértelmű lépéseket tett az elmúlt hetekben a "lejárt szavatosságú" programok kiszűrésére. Ezek a szolgáltatók szerint ugyanis nagyban növelik a felhasználók bizonsági kockázatát.
A Google április elején jelentette be, hogy a 2 évnél régebbi appokat nem fogja megjeleníteni a keresési találatok között, ami praktikusan nem létezővé teszi az ilyen alkalmazásokat. Nem sokra rá az Apple is világossá tette, hogy nála sem maradhatnak a kínálatban az elhanyagolt appok.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak