A kiválasztott kevesek elkezdhetik gyártai és értékesíteni a virtuális javakat vagy szolgáltatásokat, mások pedig pénzt kapnak érte, hogy minden szembejövő újítást kipróbáljanak.

A Meta Platforms megkezdi a digitális eszközök és élmények értékesítésére szolgáló eszközök tesztelését a Horizon Worlds nevű VR-platformon belül, ami kulcsfontosságú eleme lenne a metaverzum létrehozására irányuló terveinek – közölte hétfőn a Facebook anyavállalata. A szóban forgó eszközökhöz kezdetben csak a kiválasztott felhasználók férhetnek hozzá, akik virtuális tanfolyamokat, játékokat vagy virtuális divatkiegészítőket hoznak létre, hogy ezeket eladják, vagy fizetős hozzáférést kínáljanak az általuk épített digitális terekhez – számolt be róla a Reuters.

A társaság egy alkotói bónuszprogramnak nevezett kezdeményezést is kipróbál, amelyben az egyesült államokbeli felhasználók kis csoportjának havonta fizet az új funkciók használatáért. A Meta, bár tavalyi arculatváltásával a metaverzum-konvepció irányadó feljesztőjévé és szolgáltatójává nevezte ki magát, valójában komoly versenyben van a feltörekvő piac más szereplőivel, akik ugyancsak virtuális telkek, épületek, avatárok vagy akár nevek adás-vételét teszik lehetővé nem helyettesíthető tokenek (NFT) vagy más, blokklánc-alapú virtuális eszközök formájában.

Nagyon beindult a kísérletezgetés

Ahogy arról egyre többet olvasni, az ilyen eszközöknek forgalma tavaly már robbanásszerű növekedésnek indult, az tranzakciók értéke esetenként több százezer vagy millió dollárt is eléri. A kialakulóban lévő metaverzum kapcsán egészen vad fejlesztések is folynak, miközben a felhasználók millióit és a befektetők dollármilliárdjait is egyre gyorsabban vonzzák magukhoz az olyan modellek, mint amilyenek például a play-to-earn alkalmazások. Maga a Horizon Worlds ebben a felállásban a Meta virtuális közösségi platformja, a metaverzumos terek korai iterációi között pedig olyan projektek működnek, mint amilyen az eseményekre kihegyezett Horizon Venues.

A felhasználók mellett persze a hirdetőket is kikell szolgálni, ami egyelőre szintén a kísérletezésről szól. Ahogy februárban beszámoltunk róla, a Meta már javában győzködi a számára fontos márkákat a metaverzum nagyszerű lehetőségeiről, bár egyelőre alapvető kérdésekre sem mindig tud konkrét válaszokat adni. Március végén mindenesetre kiderült, hogy a vállalat háromdimenziós reklámok megjelenítését teszi lehetővé a Facebookon és az Instagramon, amit újabb lépcsőfoknak tart a metaverzum, illetve a metaverzumra jellemző, új reklámfelületek felé.

Közösség & HR

Az Apple-nél is belátták, hogy vége az eddigi világnak

A WSJ szerint eldőlt, hogy az Apple elviszi Kínából a termelésének egy jelentős részét, bár a jelenlegi gazdasági helyzetben ez rendkvül nehéz feladatnak ígérkezik.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.