Az Alauda Racing nevű ausztrál startup hivatalosan is elkezdte versenyeztetni Airspeeder elektromos repülő autóit. A cég a hírek szerint két csapatot állított egymással szembe egy gyorsulási versenyen az ausztrál sivatagban, ami az Alauda tervei szerint csak a legelsőlett volna a jövőben rendezendő, számos hasonló esemény közül. A társaság még júniusban mutatta be a karcsú, aerodinamikus Airspeeder Mk3 modelleket, amelyek a mostani futam során egy előre meghatározott útvonalon száguldottak, és az alábbi felvételek tanúsága szerint átlépték a 150 kilométer per órás sebességet is:
Bár az autókat a küzdelem során még mindig távolról irányították a földön álló pilóták, a kommentárok szerint a bemutató jó ízelítőnek bizonyult abban a tekintetben, hogy az emberek által vezetett repülő autók versenye a valóságban is a motorsportok jövőjét jelentheti majd. Az Alauda Racing a következő lépésben egy egész bajnokságot akar megszervezni EXA néven, amelynek során több csapat indulna egymás ellen. Az EXA-ról egyelőre egy kedvcsináló videó érhető el ezen a hivatkozáson.
Az Airspeeder Mk3 2,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer per órás sebességre, ami a hiperautós kategóriába sorolja a járműveket. A szénszálas törzsnek köszönhetően az együléses kvadkopterek alig egy mázsát nyomnak, a pilóták biztonsága érdekében pedig "virtuális erőtereket", fejlett LiDAR- és radartechnológiákat alkalmaznának, lehetővé téve a "test test elleni motorsportakciót". Erre azonban mág várni kell, amíg "a világ első, versenyre kész elektromos repülő versenyautója" tényleges válaszokat nem ad a felmerülő biztonsági kockázatokra.
Lassan tényleg megvalósulnak a scifi-klasszikusok
Ahogy az Alauda Racing korábbi közleményéből kiderül, a rendelkezásre álló akkumulátortechnológia korlátai miatt a repülő versenyautónak időnként vissza kell térnie a talajra az F1-es versenyautóknál megszokott boxkiállásokhoz, ezek azonban az esetükben egy gyors akkumulátorcserét jelentenek. Az F1 mintájára ugyanakkor a különböző akkucsomagok itt is lehetővé teszik a csapatoknak, hogy megkülönböztessék magukat egymástól, és előnyhöz jussanak. A jobb manőverező képességeket és kevesebb egyenes gyorsulást igénylő pályáknak például nekivághatnak egy könnyebb csomaggal, máshol viszont nyers erőre és hosszabb üzemidőre lesz szükségük.
Akinek az Alauda repülő versenyautóiról a Csillagok Háborúja és a Tatooine-on zajló fogatverseny jut az eszébe, annak a fiygelmbe ajánljuk, hogy egy japán dróngyártó, az A.L.I. Technologies éppen a napokban mutatta be élesben is a sorozatba illő XTurismo hoverbike-ot. A 77,7 millió jenbe (átszámítva több mint 210 millió forintba) kerülő kvadkopter 100 kilónyi hasznos teherrel képes a levegőbe emelkedni, maximális sebessége pedig a 100 kilométer per órás nagyságrendben mozog, nagyobb kiruccanásokat azonban nem érdemes vele tervezni, tekintettel a 40 perces üzemidejére.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak