A dél-koreai gyártó tavaly bemutatott OLED-es portfóliója már sok mindent előrevetített abból, hogyan képzeli el a vállalat a televíziózás jövőjét. Az LG 2016-ban rukkolt elő az üveglapra szerelt (Picture-on-Glass) OLED paneles G6 és E6 modelljeivel, idén pedig a Las Vegas-i CES-en már bemutatkozott a minden eddiginél vékonyabb, 4K felbontású, faliképes (wallpaper) változat, a Signature OLED W7 is.
Dizájntárgyként is jól mutat
Az LG a budapesti bemutatón is egyértelművé tette, hogy a készüléket már nemcsak egyszerű szórakoztatóelektronikai eszköz, hanem a belső terekben funkciót kereső dizájntárgynak is tekinti. A távol-keleti gyártó gyébként a hazai tévépiac egyik meghatározó szereplője, részesedése 30 százalék körül van.
A mindössze 3,85 mm vékony tévépanel úgy simul a falra, mint egy kép vagy egy tükör. Nem véletlen, hogy a falikép technológia megjelenését a tévés formatervezésben hasonlóan nagy fordulatának tartják, mint amikor a hagyományos képcsöves (CRT) televíziókat felváltották a lapostévék.
Lefényképezni is nehéz, ha már a falon van
Az extra paramétereket az OLED technológia teszi lehetővé: mivel az OLED TV-k minden egyes pixelének a fényereje külön vezérelhető, emiatt nincs szükség külön háttérvilágításra, mint a LED vagy QLED készülékeknél. Az OLED televízióknak elvileg szebb, kontrasztosabb a képe, mert minden pixel világít, vagy ahol nem kell színt megjeleníteni, például a fekete esetében, ott egyáltalán nem világít. Így lehet a fekete az OLED képernyőkön valódi fekete. Mivel az OLED panelek elvannak háttérvilágítás nélkül is, ezért kedvezőbb az áramfogyasztásuk.
Okostévék jobb navigációval, gyorsabb HDR-hozzáféréssel
A W7 mellett most vezeti be a hazai piacra az LG a G7, E7, C7 és B7 modelleket is, az OLED-es termékcsalád minden egyes tagja támogatja a HDR formátumok, vagyis a magas dinamikatartományú tartalmak teljes palettáját. A tévék képernyőjében Dolby Vision, hangszórójában Dolby Atmos a technológia.
Igen, az ott jobbra egy OLED tévé
Az új készülékek az LG webOS okostévés platformjának legfrissebb változatával, a 3.5 verzióval kerülnek forgalomba. Ez a gyártó közlése szerint jobb navigációt, és gyorsabb az elérést tesz lehetővé a Netflix vagy az Amazon online VoD-szolgáltatások HDR-tartalmaihoz.
Aki szeretne a falára egy ilyen prémiumkategóriás eszközt, annak viszont alaposan a zsebébe kell nyúlnia. A W7-es modell 3 millió 170 ezer forintos árcédulával került a hazai kiskereskedelembe.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak