Már közel félmillió kilométert tettek meg baleset nélkül a Google májusban forgalomba engedett sofőr nélküli autói az Egyesült Államokban. Mostanra kijelenthető, hogy a robot autók biztonságosabban közlekednek, mint az átlag vezető.
Immár több mint 300 ezer mérföldet (482 ezer kilométer) tettek meg a Google által kifejlesztett, sofőr nélküli navigációs rendszerrel ellátott Toyota Prius autói mindenféle baleset nélkül - jelentette be az amerikai informatikai óriáscég kedden. A projekt során korábban ugyan már történtek kisebb balesetek, de akkor minden esetben sofőr ült a volán mögött.

A kísérlet már a mostani szakaszban is azt mutatja, hogy a "robotok" biztonságosan vezetnek, mint az emberek: a statisztikák szerint az átlagos amerikai kocsitulajdonos évente 16 550 mérföldet vezet, és tízévente, 165 ezer mérföldenként történik vele egy baleset.



Kamerák és radarok  Amint arról korábban már a Bitport is beszámolt, a Google speciális autói a tetőre és a hűtőrácsra szerelt kamerák és radarok segítségével érzékelik a többi járművet, gyalogost vagy forgalmi akadályt, míg a navigációt a Google Maps szoftverrel végzik. Ezek körül egy virtuális pufferzónát jelölnek ki, amelyet a bemutatók szerint legalább ugyanolyan hatékonyan elkerülnek, mint az emberek.

Chris Urmson, a Google autós projektjének fejlesztési vezetője blogposztjában kiemelte, hogy már eddig is számos különböző körülmény között tesztelték az autókat, de a közeljövőben további trükkös helyzetekben is ki szeretnék próbálni a robot pilóták tudását, így például havon vagy időszakos útlezárások közepette.

Európai autó már csak robotfékkel lehet kiváló 
Forgalomba engedték a Google sofőr nélküli autóját 

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.