Egészen pontosan átlagosan 145 órára van szüksége a szervezeteknek, hogy reagáljanak egy hálózatukban felmerülő problémára.

Meglehetősen lehangoló eredményre jutottak a Palo Alto Networks biztonsági cég munkatársai legújabb elemzésükben. A Unit 42 Cloud Threat Report hetedik kiadása több mint 1300 szervezet és összesen nagyjából 210 ezer cloudos fiók, előfizetés és projekt munkaterheléseinek vizsgálatát sűriti egybe.

Az elemzés messze legsarkosabb megállapítása, hogy a biztonsági csapatoknak átlagosan 145 órára, azaz bő hat egész napra van szükségük egyetlen biztonsági riasztás megoldására. A szakértők ezzel kapcsolatban felhívják a figyelmet arra, hogy ez a tempó bőven kevés ahhoz, hogy egy szervezet infrastruktúráját megfelelő szinten védjék a potenciális visszaélésekkel szemben. Ez már csak azért is igaz, mert a támadók egy-egy újonnan felfedezett sebezhetőséget nem napokon, hanem jellemzően órákon, extrém esetben akár perceken belül igyekeznek kihasználni. 

 

Egy biztonsági riasztás kezeléséhez szükséges átlagos idő a vizsgált szervezeteknél (napokban)


Amint a tanulmányból származó fenti grafikon is mutatja, azért az legalább pozitívumként értékelhető, hogy a szervezetek 40 százalékánál néhány napon belül sikerül a riasztásokat kezelni. A vizsgált körben azonban bőven akadtak olyan cégek, ahol hónapon túl, sőt hónapokon keresztül is elhúzódhat ez a folyamat.

Hosszú annak sora

A gyakorlati esetek vizsgálatán nyugvó jelentés a lassúság mellett egy sor további problémás területre is rámutat. A legtöbb szervezet például egyáltalán nem él a többfaktoros hitelesítés jelentett extra biztonsági réteg előnyeivel. A vállalatok 76 százaléka például nem igényel ilyesmit azon felhasználók esetében, akik nyilvános interneten keresztül jelentkeznek be a cég felhőkezelő felületére, 58 százalékuk pedig még admin jogokkal rendelkező felhasználóknál sem tartja ezt szükségesnek.

Végezetül az sem éppen hízelgő adat, hogy az elemzés során a nyilvánosan hozzáférhető felhős tárolók 63 százalékában érzékenynek minősíthető vállalati információkat azonosítottak a szakemberek.

Biztonság

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.