Nem kapkodta el, de végül a megszabott határidőn belül nyilvánosságra hozta aktuális átláthatósági jelentését az X [PDF]. Ennek rendszeres publikálását az EU-s szabályozás, egészen pontosan a digitális szolgáltatások működését szigorú keretek közé szorító DSA paragrafusai kényszerítik ki a nagy online platformok üzemeltetőitől.
A téma kapcsán arra az érdekes trendre hívja fel a figyelmet a Social Media Today, miszerint az egykori Twitter közössége alig fél év alatt 10,5 százalékkal zsugorodott Európában. Jelenleg 94,8 millió főt tart havonta aktívként számon az X, miközben a tavaly októberben publikált előző jelentésben még 105 millió környékén állt ugyanez a mutató.
Az elmúlt hat hónapban egyes tagállamokban 25 százalék körüli lemorzsolódást regisztráltak, de a platform szerencséjére ezek olyan kis népességű országok, mint Luxemburg és Litvánia. Lengyelország viszont az egyik legnépessebb EU-tag, és ott is nagyjából 20 százalékot esett az aktivitás, ami közel 2 millió lengyelt jelent. A nyers számok tekintetében Franciaországban volt a legnagyobb visszaesés, ahol 2,7 millióval zsugorodott a havonta X-ezők tábora. A hazai felhasználói szám csak mérsékelten csökkent: a tavaly őszi 1,24 millióról 1,17 millióra.
A korábbi adatokkal összehasonlítva kimondható, hogy az európai felhasználói tábor 2023 közepe óta trendszerűen, ráadásul gyorsuló ütemben csökken. A nyilvánosságra hozott információk alapján mióta Elon Musk 2022 végén megvette a közösségi hálózatot, az európai aktivitás 15 százalékot esett.
Úgy nő, hogy csökken
A fentiek azért érdekesek, mert a Musk-érában már nem tőzsdei cégként működő vállalat globális felhasználói számai és egyéb üzleti információi sem nyilvánosak. A tulajdonos techmilliárdos által hangoztatott adatok viszont komoly ellentétben állnak a régiós jelentésben kirajzolódó trenddel.
Musk március végén jelentette be, hogy egy nagyszabású részvénytranzakciót és az X adósságának átvállalását követően egyesíti MI-fejlesztő cégét és az egykori Twitterből faragott közösségi platformját. Az X így formálisan 33 milliárd dollárért került az xAI tulajdonába.
Az utóbbi időben az amerikai kormányzati és a világpolitikai ügyekben is egyre hangosabban megnyilvánuló, a Tesla kapcsán pedig egyre rosszabb helyzetben lévő milliárdosnak nyilvánvalóan jól jönne a céges lapok keverése közben némi pozitív PR. Erről igyekszik maga gondoskodni, hiszen az X márciusi beolvasztása közölte, immár több mint 600 millió havonta aktív felhasználója van a platformnak. Ez szép bővülésnek tűnik a tavaly nyáron bemondott 570 millióhoz képest, csak éppen elég furcsa lenne, hogy miközben Európában 10 millió fölötti lemorzsolódás volt, ennek sokszorosát sikerült a hálózatnak megnyernie máshol a világban.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak