Hugo Barra az elmúlt években a Xiaomi nemzetközi terjeszkedését felügyelte, most viszont Mark Zuckerberg hívására hazatér.

Nem sokáig kellett találgatni, hova igazol Hugo Barra. A Szilícium-völgyben jól ismert szakember néhány napja jelentette be távozását a Xiaomitól, ahol mintegy három és fél évig felelt a rakétaszerűen növő kínai mobilgyártó nemzetközi expanziójáért.

A következő nagy dobás

A Facebook-alapító bejegyzésével immár világossá vált, hogy a kínai "kiküldetést" a közösségi hálózat virtuális valósággal (virtual reality - VR) foglalkozó részlegének vezetésére cserélte Barra. Mark Zuckerberg posztja stílusosan egy olyan képpel van illusztrálva (lásd fentebb), ahol a két immár kolléga virtuális alteregója egy szobában integet, pedig a valóságban jelenleg több ezer kilométer választja el őket.

Mint kiderült, a Facebook birodalom első számú embere régóta kapcsolatban áll a frissen kinevezett szakemberrel, és természetesen elismerően nyilatkozott eddigi munkásságról. A Xiaominál töltött évek előtt Barra a Google-t erősítette, ahol többek között az Android mobil operációs rendszer fejlesztésénél is bábáskodott.

Zuckerberg elmondása alapján ketten hasonlóan gondolkodnak a virtuális- és kiterjesztett valóságban rejlő lehetőségekről, és egyetértenek abban, hogy ez a technológia lesz majd a legfőbb számítástechnikai platform a közeljövőben.

Ott vagyunk már?

A közösségi óriásnál láthatóan nagyon sokat tesznek azért, hogy a VR területén már a kezdetektől fogva komoly szereplőként legyen jelen a vállalkozás. Ezt a stratégiát alapozták meg közel három évvel ezelőtt az Oculus megvásárlásával. A Facebookba olvasztott cég virtuális sisakjából azonban csak tavaly vált kereskedelmi forgalomban kapható késztermék. Bár az eladásokról egyelőre nincsenek hivatalos információk, elemzők szerint meglehetősen langyos a kereslet a közel 600 dollárért kínált eszközökre. Becslések szerint nagyjából 355 ezer darab találhatott gazdára 2016-ban, ami azt mutatja, a VR egyelőre még nem része az átlagfelhasználó mindennapjainak.

Azt egyébként maga Zuckerberg is elismerte, hogy igazán jó virtuális élményt nem képes nyújtani a technológia. Ennek nem csak az az oka, hogy viszonylag kevés szereplő (például a Sony és a HTC) van jelen a hardverszállítói oldalon. Ha lehet, a VR másik "lába" még rosszabb állapotban van, hiszen a szoftverfejlesztők többsége egyelőre nem mer kockáztatni, és nem áldoz komoly erőforrásokat egy egyelőre bizonytalan, képlékeny állapotú szegmensre. Ezt ismerhette fel a Facebook vezére is, hiszen nemrégiben úgy nyilatkozott, hogy az Oculus 2 milliárd dolláros felvásárlási költsége mellett valószínűleg újabb 3 milliárd körüli összeget kell áldoznia a VR beindítására. Utóbbiból a közösségi oldal saját fejlesztésű alkalmazásokat, tartalmakat készítene, azaz mindkét oldal feladatát magára vállalva nyomná át a mainstream területére a virtuális valóságot.

Hamarosan begerjedhet

A Facebook aktivitása, teljes pályás letámadási terve persze érthető, hiszen a nagy riválisok mindegyike felismerte már, hogy erről a vonatról nem érdemes lemaradni. A már piacon lévő eszközgyártókon kívül ott nyomul, mozgolódik a Google és a Microsoft is, de valószínűleg az Apple sem akar kimaradni. Mindez egyfajta önbeteljesítő folyamatként hat, hiszen minél több eszköz, alkalmazás, tartalom van piacon, annál olcsóbb lehet a beszállási költség a felhasználónak és annál vonzóbb a választás lehetősége. Mindez természetesen tovább nyomhatja lefelé az árakat, aminek következtében valóban bekövetkezhet az elemzők által várt robbanás.

Közösség & HR

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.