Az előrejelzések igen nagy szórással tippelik meg a virtuális valóságot a felhasználók szeme elé varázsoló eszközök piacát, az biztos, hogy óriási tolongás indul az egyre hízó piaci tortáért.
Hirdetés
 

Néhány hét múlva érkezik a boltokba a Sony konzoljával párosítható virtuálisvalóság-sisak, ami az előzetes várakozások szerint valósággal felrobbantja az alakulóban lévő új technológiai szegmenst.

Cunamiként zúdul piacra a PSVR

A TrendForce idén nyári felmérése szerint az októberben megjelenő Sony Playstation VR (PSVR) valósággal letarolja az utolsó negyedévben a fejre szerelhető, komplett virtuális eszközök piacát. Az előrendelések mennyiségéből úgy kalkulálnak, hogy akár 6 millió darab is elfogyhat a termékből. Mivel idén a teljes prémium kategória eladását 9 millióra becslik, így könnyű kiszámolni, hogy a japán vállalat három hónap alatt a szektor kétharmadát elfoglalja majd.

A Sony mellett a 2016-os piacon a Facebook által felvásárolt Oculus számítógéphez köthető Rift sisakjával, illetve a pénzügyi problémái miatt a Vive VR-ben nagyon bízó HTC van jelen. Az említett piaci előrejelzés szerint az Oculus 2,3 milliót, a HTC pedig nagyjából 700 ezer darabot értékesíthet idén.

A hatalmas lendület alapját egyrészt a PlayStation konzolok óriási, megközelítőleg 50 milliós felhasználói bázisa, másrészt a kedvező árazás adja. A PSVR kiskereskedelmi ára 399 dollár, miküzben az Oculus Riftért 599, a HTC Vive-ért pedig 799 dollárt kérnek. Mindehhez az is hozzátartozik, hogy a japánok terméke önmagában nem használható, mivel ahhoz szükség van egyrészt egy PS konzolra, valamint az ahhoz csatlakoztatható kamerára és Move/DualShock kontrollerre.

Eltérő számok, egyező trendek

Érdekes módon a VR-eszközök idei potenciálját egy tavaszi előrejelzés lényegesen kisebbre becsülte. A Strategy Analytics áprilisi jelentése mindössze 1,7 millió eladott eszközzel számolt, elsősorban a termékek túlságosan magas árára alapozva. Ezzel nagyjából egy időben az IDC szintén kiadott egy prognózist, amelyben a számítógéphez, konzolhoz köthető fejfedők eladásait 2 millió fölé tették. Ezek alapján akár túlságosan optimistának is tűnhet a TrendForce nyári becslése, de könnyen lehet, hogy a jelentések között eltelt időben ennyit fordult a világ, és végül mégis nekik lesz igazuk.

Azt viszont sehol nem vitatják, hogy az elkövetkező években hatalmas bakugrásokkal fog nőni ez a terület. Egyre több olyan, telefonnal működő, olcsó megoldás jelenik majd meg, mint amilyen a Samsung Gear VR. Ezek pedig egyfajta ugródeszkaként funkcionálhatnak ahhoz a drágább, magasabb minőségű termékkategóriához, amelyet például a PSVR képvisel. Néhány éven belül várhatóan sok tízmillió eszközt értékesítenek majd, a szektor forgalma pedig gyorsan a 70-80 milliárd dolláros szint közelébe ugrik. Ez utóbbiból egyébként nem a hardvergyártók fognak elsősorban profitálni, hanem a termékekre szoftver készítő szállítók, akik 2020-ban már várhatóan a bevételek legalább 60 százalékát fogják zsebre tenni.

Konzumer tech

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.