Jó néhány éve folyamatosan visszatérő panasz a magyar tech cégeknél, hogy szűkös a szakember-utánpótlás, ráadásul nagy az elvándorlás. Így van ez a világ boldogabb felén is. Az alkalmazottak képzésének támogatásával viszont egy vállalat két legyet is üthet egy csapásra: növeli az alkalmazott elkötelezettségét, és javíthat a folyamatok hatékonyságán.
Többek között ez a téma is terítékre kerül szeptember10-én a CIO Budapesten.
A Gartner egyik kutatási alelnöke, Diane Berry úgy látja, hogy a szakmai előmenetel az első számú megtartó erő az alkalmazottaknak. A dolgozók képzésével azonban a vállalat is új kompetenciákhoz jut, ami előmozdíthatja az üzleti stratégia megvalósítását.
Egy informatikai szakemberek körében készített amerikai felmérés szerint ott a cégek már felismerték ezt, és szívesen áldoznak alkalmazottaik fejlesztésére. A válaszadók közel fele (49 százalék) monda azt, hogy munkáltatója fizeti a dolgozók képzését, további 10 százalék maga fizeti ugyan, ha továbbképzi magát, de utólag a munkáltatója megtéríti a költségeit.
Ahol nem támogatják a dolgozók képzését, gyakran arra hivatkoznak, hogy ha képzik a dolgozót, nagyobb valószínűséggel továbblép más céghez. Ez azonban téves gondolatmenet a kutatók szerint. A képzési támogatásban részesülők ugyanis nagyobb arányban maradnak eredeti cégüknél, mint akik nem kapnak ilyen segítséget. De más szempontból is rossz a gondolkodás: ha a dolgozója nem fejlődik, a cég sem fejlődik.
A CIO-k szeretik, ha munkatársaik szakmailag topon vannak
A felmérés szerint a hajlandóság a képzések támogatására az informatikai vezetők körében nagyon magas, ami érthető is. Az informatikusok szaktudása ugyanis nagyon gyorsan elavul, ami a vállalat fejlődésének korlátjává is válhat. Az informatikai szakmák körében egyébként viszonylag jól megfogható a szakmai felkészültség, másrészt mert elég kifinomult és szabványosított a képzési tanúsítványok rendszere.
Egyes szakértők szerint eleve jó jel, ha egy alkalmazott felismeri azt, hogy miben kell fejlődnie, és maga jelentkezik képzésre. Az így gondolkodó dolgozók ugyanis sokkal proaktívabbak a problémák megoldásában is.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak