A Google videomegosztó oldalán a csatornatulajdonosok engedélyezhetik a cég hirdetéseinek beágyazását a tartalomba. Ezért pedig egész szép összeget fizet a keresőóriás. Igaz, csak a legjobbaknak.

Az online videókban rejlő hirdetési potenciál felmérésére specializálódott OpenSlate alapos kutatómunkával kiderítette, kik és milyen témákkal tudnak dollárszázezreket keresni csak és kizárólag egy YouTube csatorna üzemeltetésével. A rossz hír az, hogy ehhez nem elég feltenni a gyerek szülinapi zsúrjáról készült kézikamerás felvételt - még akkor sem, ha esetleg a nagyi fejjel előre bele is esett a csokitortába. A Google videós oldalán a legnagyobb csekket szinte kizárólag olyanok kapják, akik sok év munkáját, rengeteg energiát áldoztak már csatornájukra, és stábjuk profi szakemberekből, operatőrökből, tanácsadókból, marketingesekből áll.

Önjáró hirdetők  A YouTube rendszerében a tartalomszolgáltatók maguk választhatják meg, milyen hirdetések jelenjenek meg az oldalon közzétett videóikban. Erre már Magyarországon is van lehetőség. Ráadásul a feltöltő maga dönthet, hogy a kép egy részét részben kitakaró bannereket használ, vagy egy jóval felhasználóbarátabb formát. Utóbbi a TrueView, ami eredeti anyag elé automatikusan befűződő reklámvideót jelent. Ezt ráadásul nem kötelező végignézni, a felhasználó át is ugorhatja, ha nem érdekli a hirdetés tartalma. A YouTube természetesen csak akkor fizet részesedést, ha a hirdetést valóban végignézik, ám a nézők sem pártolnak el a szabályozhatatlanul felbukkanó, kéretlen ajánlatok miatt.


Majka klipje előtt éppen egy másfél perces autóreklám futott

Mindenesetre a fentebb említett cég adatai alapján a legjobban kereső ezer YouTube-os tartalomszolgáltató átlagosan havi 23 ezer dollárt kap, ami éves szinten eléri a nem túl visszataszító 276 ezres szintet. A legjobb ezer tematikája néhány nagy tömbre osztható: negyede zenei témájú, ötöde játékokkal foglalkozik, míg a komikus és más szórakoztató tartalmak 14 illetve 13 százalékot tesznek ki. Mint azt korábban említettük, ezek mögött a csatornák mögött befutott zenészek, ismert komikusok vagy éppen fél évtizede videós csatornájuk felfuttatásán dolgozó csapatok állnak.
 

Az alkotók is részesednek a magyar YouTube bevételeiből
Webáruházzá változik a YouTube

A top 1000 a vizsgálatot megelőző egy hónap alatt összesen 30 ezer kisfilmet rakott fel, ami 11,3 milliárd letöltést és 87 millió felhasználói reakciót (tetszés, megjegyzés, értékelés stb.) generált. Bár a letöltésszámot egyenes arányban elszámolni a bevételekkel nyilvánvalóan pontatlan megközelítés, de a játék kedvéért ki lehet számolni, mekkora nézettséget kell mondjuk havi 1 dollárért teljesíteni.

Matekpélda ■ Egy gyors osztással ki is jön, hogy a legnagyobbaknak elég durván 500 letöltés ahhoz, hogy jelenlegi árfolyamon átszámítva kábé 220 forintot keressenek. Ha ezzel a tökéletlen képlettel forintosítjuk a fentebbi képen is látható Majka-produkciót, ami március óta összesen 14,6 millió letöltést generált, akkor kijön, hogy elméletben közel 30 ezer dollárt, azaz több mint 6,5 millió forintot érhetett ez a felület.

Feltéve persze, hogy Majka klipjét többségében az USA-ból nézték meg, ugyanis az Amerikában megjelenített reklám több mit valószínű, hogy drágább, mint a magyar internetezők elé vetített társa. És ha mindehhez másfél perces reklámokat kell végignéznie az embereknek, akkor minden bizonnyal az igazi összeg még szerényebben alakult...

 


Forrás: OpenSlate

Fontos tervrajzokat loptak az Apple-től. Zsarolják a vállalatot

A Maceket is elérte az új zsarolási típus. Az időzítés valószínűleg szándékos: a napokban mutatták be a vállalat új termékeit.
 
Hirdetés

Három fontos tanács a jövőálló vállalkozások felépítéséhez

A VMware Future Ready Solution megoldásai lehetővé teszik a problémákra adott gyors reakciót, az új körülményekhez való alkalmazkodás és az innováció felgyorsítását is.

A virtualizáció nem válik elavulttá a konténerizació és a Kubernetes miatt, sőt katalizátora lehet az új techológiák bevezetésének.

a melléklet támogatója a Tech Data

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.